Moderator
Op 21 december 2006 20:59:44 schreef ej_on_line:
@ henry : sorry, maar zo veel ken ik er eigenlijk ook niet van, heb wel al geleerd dat de meeste antwoorden gewoon in de datasheet staan. En ik wist niet welke DPM het is dus kan ik ook moeilijk mijn mening meedelen. Maar je had gelijk ik was iets te kort. Sorry Zjokkeh :d
Op 22 december 2006 00:22:04 schreef Zjokkeh:
man man, volgens mij ben ik dom.
Dit is wat er staat op de bijsluiter:
[afbeelding]
Ben ik nu gek of staat er dat RB altijd 9,9Mohm is? (9,9 - 9,99 - 9,999) op die paar cijfers na is dit toch hetzelfde? Alleen RA veranderd hier van waarde (respc. 100 - 10 - 1 Kohm) Terwijl RA = Ingangsimpedantie = 10Mohm
Of ben ik hier volledig op het verkeerde spoor beland?

[Bericht gewijzigd door Zjokkeh op 22 december 2006 19:01:14]
Moderator

Op 22 december 2006 19:51:08 schreef Zjokkeh:
Ik dacht al dat ik gek aan het worden was, maar het zijn de chinezen
(hier eindhoven brigatti heeft ze wel de setjes )Moderator
Op 22 december 2006 23:04:35 schreef sould3mon:
pfft deze lcdtje ook net 1 inelkaar gezet
ze mochten wel zeggen dat je die 10M op ra moet latenzitten ( zag et toch hier op plaatje maar moest em toch verwijderen ? ( eigenenwijs )
wat bleek zijn de pot en dat condensatortjer ook nog niet gesoldeert te zijn![]()
maar met zon presisie setje waar 9,99 M ohm en 99,9k ofzo inzit werkt ie nu perfect na uitlijning met een multimeter(hier eindhoven brigatti heeft ze wel de setjes )

Moderator
Moderator

Moderator

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 28 december 2006 21:29:20]
Moderator
Moderator
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 30 december 2006 17:04:04]
Moderator
Op 4 januari 2007 00:04:44 schreef misterstarshine:
Hi.
I have a couple of questions about the powersupply mentioned earlier on this thread. First of all I'd like to know about the led in the schematic close to the T2 transistor.
Is it supposed to be a power on led only? If it's supposed to be an overcurrent indicator I'd like to know how that is supposed to work. I've simulated the design in microsim pspice and hooked it up on a breadboard and the led appears to be lit at all times.
http://www.kg-uitdaging.nl/COlabvoeding/CO%20labvoeding%20V2...schema.pdf
Another thing I've been thinking of is T1 in the schematic. Is it supposed to act as a current source? According to my simulations it doesn't provide any current to the adj-pin of the LM317. The gate voltage appears to be voltage divided with a negative voltage.
Bedankt Henry voor alle hulp.Moderator

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 12 januari 2007 22:18:44]