Ik heb een tijd terug een telefoonhoesje besteld via ebay. Voor het bod van maarliefst 75 cent mocht ik m uiteindelijk hebben. Toen hij er na drie weken nog niet was begon ik te vermoeden dat ze m in verband met het belachelijk lage verkoopbedrag niet zouden opsturen en mijn geldterugvraag zonder gezeur zouden accepteren. Ik had (heb) het heel druk dus de claim nog niet ingediend. Tot mijn verbazing viel hij 1,5 week later toch op de mat. Je weet t dus nooit. Denk eerder dat het in dit geval een foutje is?
Toeval dat juist dit pakje er zo lang over deed, de rest is er tegenwoordig binnen 10 dagen.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 12 juli 2015 21:33:16 schreef Zonnepaneeltje:
Zou me niet verbazen als je straks alleen je geld maar kwijt bent.. ik ben benieuwd.
Ook op aliexpress heb je kopersbescherming. Na een paar mailtjes met de verkoper mag je vragen of ze het incident beoordelen. Net als bij ebay worden de verkopers dan ineens heel schappelijk!
Nog maar 1x nodig gehad: "100% echte FT232R's" bleken toch fake te zijn. Uit de reacties van de verkoper maak ik op dat hij zelf echt overtuigd was dat ie echte spullen in huis had. Hij was ook beduveld. Tja, sorry, maar tegenover mij is HIJ verantwoordelijk.
@leime, voor ons is "china" een-pot-nat. Of het nu uit hongkong, shenzen (dicht bij mekaar, maar organisatorisch verschillend) of uit beijing komt (rot end verderop!) wij gooien het allemaal op 1 hoop: "china". D'r zullen ook heel wat chinese verkopers zijn die niet direct aan de "post-snelweg" wonen.
[Bericht gewijzigd door rew op (19%)]
ik bestel regelmatig ook uit china (uurtje geleden weer 2 bestellingen geplaatst, goed voor 20printjes), en sommige pakketen zijn er echt snel (<14dagen) terwijl andere meer dan een maand onderweg zijn.
meeste verkoper versturen binnen de 3dagen. ik vermoed dat ze de rest van de tijd bij de douane liggen.
een pakket van mijn vrouw kwam aan in belgie in november vorig jaar als geschenk voor de geboorte van onze baby (babykleren en schoentjes). de namaakcel van belgie gaat onderzoeken of de spullen wel echt zijn...
vorige week de 4de of 5de keer nog eens gecontacteerd, kreeg ik een mail dat ze nog aan het pakket moeten beginnen.... das verdorie al 8maand geleden. die kledij en schoenen zijn allang te klein nu
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ik bestel ook vaak in China, maar zoals rew al aangeeft kun je niet alle verkopers over één kam scheren. Ik heb laatst ook iets via aliexpress willen bestellen voor een abnormaal lage prijs, en dat werd na een paar dagen gewoon eenzijdig geannuleerd door de verkoper. (Wel geld terug hoor, maar kennelijk kan een verkoper dat dus gewoon doen.)
Wat betreft die Arduino's en breadboards uit bovenstaande link: het feit dat er maar één besteld mag worden voor die prijs maakt dat ik er wel vertrouwen in heb dat het aan zal komen.
mijn arduinos komen ook van ali express nu. 18€ en een beetje voor 10stuks...
ook 100spanningsregelaars voor arduinos besteld voor een 3euro.
vanmorgen nog 2 bestellingen gedaan (10x li-ion laadpcb en 10x li-ion laad/5Vusb pcb), daarnet weer een bestelling gedaan voor een collega (gsm cover). het enige dat nog niet is aangekomen zijn van die protectorscreens voor men GSM (1,16€).
1 artikel die 'laat/niet' komt en 23andere die zonder problemen geleverd werden.
@tonhek hieronder: ik denk dat het in china ofwel niks kost om naar eu te sturen, of dat de overheid dit promoot zodat het land weer extra inkomsten heeft (EU geld die naar china stroomt). het leuke is dan nog dat een postbediende hier met zijn auto het pakket aan huis komt leveren waar ik moet voor tekenen.
goedkoopste al besteld: 0.84€ voor een RS232-TTL omzetter
[Bericht gewijzigd door fcapri op (12%)]
TonHek
The fastest way to succeed is to double your failure rate.
//beetje offtopic
Maar hoe kunnen ze eigenlijk voor niets (of heel weinig geld), en dan bedoel ik niet eens de hardware zelf, dingen opsturen?
Ik bestel ook regelmatig spullen uit CN, vaak onder de 5,- euro. Dat is al minder wat het pakket transport in NL kost.
TonHek
De Chinese overheid sponsort de verzendkosten om de economie te stimuleren. NL heeft diverse postovereenkomsten met elk land dat de post 'gratis' in elkaars landen wordt bezorgd.
En voor Jochem... heb net 10 breadboards en 15 arduino's kunnen bestellen. Breadbords per 2 besteld, dat 5 keer bestellen.... dan is de bezorging gratis....
atmega328 ic is duurder dan een compleet bord !
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De post rekent hier een klein kapitaal voor een melkpoederzending die kant op (om maar een populair artikel te noemen), dus dat kan dan misschien nog wel uit.
nog effe nabesteld $ 0,69 /stuk
http://nl.aliexpress.com/store/product/2015-Hot-sell-3-3V-5V-Bread-boa…
Jochem
Op 13 juli 2015 13:08:46 schreef aR-Gee:
En voor Jochem... heb net 10 breadboards en 15 arduino's kunnen bestellen. Breadbords per 2 besteld, dat 5 keer bestellen.... dan is de bezorging gratis....
De breadboards konden inderdaad met 2 tegelijk voor die prijs. Maar voor de Arduino's moet je dus 10 aparte bestellingen doen. Ik heb ze niet zo hard nodig dat ik zo vaak het bestelproces ga doorlopen, maar het is natuurlijk mogelijk.
Op 13 juli 2015 13:29:39 schreef Zonnepaneeltje:
Dat spul wordt verzonden per boot,
"scheepvaartverkeer" lijkt me gewoon een slechte vertaling van shipment of shipping.
Jochem
Ah, ik vroeg me al af waar die wijsheid vandaan kwam. Als ik op aliexpress kom druk ik altijd gelijk op Go to Global Site (English). Vervolgens kun je de nl. uit de oorsponkelijke link vervangen door www. en ben je van die automatische-vertaal-ellende af.
FastFolkert
Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Op 12 juli 2015 19:30:18 schreef jaunty:
Zag dit staan, kan het nog goedkoper ?
Thx! Als ouwe analogicus toch maar voor minder dan een Euro totaal een Arduinootje en breadboard besteld. Kiekn wat 't wot'
Op 13 juli 2015 08:21:31 schreef rew:
@leime, voor ons is "china" een-pot-nat. Of het nu uit hongkong, shenzen (dicht bij mekaar, maar organisatorisch verschillend) of uit beijing komt (rot end verderop!) wij gooien het allemaal op 1 hoop: "china". D'r zullen ook heel wat chinese verkopers zijn die niet direct aan de "post-snelweg" wonen.
Daar heb je een goed punt. Ik heb ook een aantal breadboards besteld dus we zullen zien. jaunty bedankt voor de tip!
Voor iedereen die denkt, 'Aliexpress, china? Dat vind ik maar niks.'. Aliexpress biedt de optie om met ideal te betalen, geen gedoe met creditcards of paypal dus.
Jochem
"Gedoe met creditcards of paypal"???
Ik weet niet of jij de betaalprocedures kent, maar met iDeal ben je een stuk langer aan het klieren dan met Paypal of CC.
En nu maakt het voor dit centenwerk niet uit, maar normaal geef ik de voorkeur aan Paypal (maar is geen optie aliexpress) of creditcard juist vanwege de garantie/bescherming die je geniet.
Immers met iDeal ben je je geld simpelweg kwijt als er iets niet goed gaat met de spullen. Met creditcard waag je er één telefoontje aan en heb je je geld terug, totdat de tegenpartij kan bewijzen dat je hebt ontvangen wat je hebt besteld.
Die service biedt aliexpress ook. Heb er nog geen ervaring mee, maar als ze doen wat ze beloven dan is dat gelijkwaardig aan paypal of creditcard.
[Bericht gewijzigd door leime op (30%)]
Jochem
Ho, die service van aliexpress ligt in lijn met wat ebay doet (en vanwege de eerdere versmelting ebay/paypal lijkt dat dus ook op wat paypal doet).
Echter is er een groot verschil in de procedure (ik heb er wel ervaring mee). Via aliexpress moet je eerst veel PB's over en weer met de verkoper doen voordat er ook maar iemand van aliexpress naar gaat kijken. En als je bijvoorbeeld een paar pantoffels hebt ontvangen terwijl je een Arduino bestelde, mag je op eigen kosten de pantoffels terug gaan sturen naar China, OF je moet met een gedeeltelijke refund akkoord gaan.
Met creditcard is het werkelijk een telefoontje, en het geld is bij je terug en de bewijslast ligt bij de verkoper. En daarnaast zijn je spullen ook nog eens verzekerd via de meeste creditcards.
Kijk, als je geen creditcard HEBT dan begrijp ik dat het fantastisch (en vrij uitzonderlijk voor een buitenlands bedrijf) is dat je met iDeal kunt betalen. Maar als je een CC hebt dan zou ik zonder twijfel daarvoor kiezen.
FastFolkert
Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Op 14 juli 2015 09:36:44 schreef Jochem:
Immers met iDeal ben je je geld simpelweg kwijt als er iets niet goed gaat met de spullen. Met creditcard waag je er één telefoontje aan en heb je je geld terug.
Met Ali heb ik geen ervaring, maar met bijv. Banggood wel. Een audioversterkerchipboardje was niet helemaal jofel gesoldeerd (1 koude las) en na melding daarvan werd prompt 50% van de kosten vergoed (via PP), zonder enige discussie.
Een ander geval was zo'n zelfklevende ledstrip; daar was een streng van 3 leds wat minder wit. Prompt werd er een nieuwe gestuurd. (De oude kon ik houden en na het verwijderen van dat stukje met die slechte leds werkte alles weer.)
YMMV uiteraard, maar mijn ervaring met de Chinezen ingeval van kwaliteitsklachten over dit soort hobbyspul is niet negatief.