fcapri

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

die lijken sterk op mijn accutjes uit mijn bluetooth speakertjes.

ik zou ze gewoon gebruiken, maar wel opladen tot 4.1V (kunnen namelijk ook 3.6V types zijn die niet tegen 4.2V kunnen) en een goeie ontlaadbeveiliging steken.

ik heb in mijn bluetooth ook gewoon een 2de extra parallel gezet om iets langer te kunnen spelen.
ik dacht dat die 3.7V 200mah was

Oke, duidelijk.

Ik heb de MM erop gezet Voc=4V, dus dat valt onder de 4,1V en ruim boven de 3V.

Denk dat het gewoon gebruiken is dus :)
Enigste is dan dat ik even opzoek moet naar een IC welk maar tot 4,1V laad, ik had zelf al zitten te zoeken en kwam op de MCP73831 uit, maar die laad tot 4,2V.
En niet te vergeten, even opzoek naar een schema voor over-ontlaad protectie. Mss een TL431+PFet?

Mocht iemand betere ideeën hebben, dan hoor ik het graag.

fcapri

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

kun je ook maken met een lm2596 chip met stroombegrenzing.
dan stel je die in op 4.1V (of 4.0 gaat ook) en limiteer dan de stroom op een 100mA.
dan kan de boel op 2uur laden

enige nadeel is dat de boel nooit stopt met laden, dus houd het daar dan wel op een lagere spanning.
iets minder capaciteit, veel langere levensduur

Die paar R+C'tjes en een led heb ik nog liggen. Een compatibele transistor ook nog wel, en anders is de BQ met tor erbij nog altijd goedkoper dan die LM.

Maar dan nog, stel die prijzen zouden andersom zijn, dan zou ik nog die euro extra uitgeven om te zorgen dat het laden gestopt wordt. Ik ben dan wel iemand die voor zoiets extra betaald.

Voor je eigen project met die LM zal ik je niet tegenhouden hoor, maar mijn keuze is op de BQ gevallen.

Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Zijn die pack's wel te gebruiken met die BQ?
Ik mis de sens draad op de foto's. Better safe then sorry.