Hi iedereen,

Ik las laatst een blog over cv ketels huren bij >knip<.

Ik zet eraan te denken om dit te gaan doen. Huren er meer mensen een cv ketel?

mod edit:
links verwijderd

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (32%)]

Heb net die prijzen bekeken maar na 4 jaar huren heb je ongeveer hetzelfde betaald als wat een ketel kost.
En een ketel gaat toch wel 10 jaar mee.

Huren, leasen kopen

Huren gem 27 euro/maand voor 10 jaar €3300 euro ( wel vragen of installatie erbij zit.
Voordeel geen kosten bij defect en onderhoud, lees wel goed contract of de 27 euro voor de hele periode is en niet geindexeerd wordt.

Leasen, zelfde als huren echter na 10 jaar is de CV je eigendom

Kopen
Deze ketels CW4 + Thermostaat zijn € 1000 euro aanschaf, komt installatie dan nog bij. Heb je al een ketel dan is bij installatie werk soms zeer goedkoop.
Daarna een onderhoudscontract ca €10 per maand.

Voor kopen dien je de euro's direct op te hoesten, bij huren/leasen heb je dit niet. Let op ook bij sommige contracten als je gaat verhuizen mbt tot overdraagbaarheid, vervroegd opzeggen kan soms maar let dan wel op de kleine lettertjes over de "verwijderingskosten"

Ik heb mijn huis gekocht met een lease ketel welke nog 2 jaar moest.
Na onderhandelingen heb ik hem voor een rest bedrag in eigendom verkregen. Lease maatschappijen zitten niet te wachten op 8 jaar oude ketels. Er werden mij kosten in het vooruitzicht gesteld voor het verwijderen zonder dat ik een contract had. Volgens de lease maatschappij moet ik eerst een nieuwe contract tekenen en dan opzeggen. Ja wie bedenkt zoiets ?? In de verkoopbroshure van de makelaar stond , contract ter overname mogelijk.

Heel lang geleden ( zeker 8 jaar) ging de toenmalige cv ketel van mijn oudste zoon stuk.
Hij had geen geld een nieuwe aan te schaffen en heeft een van, jawel, Feenstra gehuurd.
Deze plaatste een nieuw exemplaar en tot vorig jaar was dat probleemloos. Toen werd hij geconfronteerd met de eerste storing; overigens, conform het contract, onmiddellijk en goed opgelost.
En, inderdaad, vrij prijzig.
Conclusie is derhalve.

Kun je een vervangende ketel zelf betalen moet je vooral kopen en niet huren.
En als je handig bent kun je ook het jaarlijkse onderhoud goed zelf doen.

Wil je absoluut geen enkel gedoe neem je een nieuw en een onderhoudscontract of je huurt.

Mag je in NL onderhoud nog zelf doen? In Be mag dat al sinds 2006 niet meer voor installaties boven 20kW. Bij gas is het 2 jaarlijks verplicht en bij stookolie jaarlijks. Ook centrale systemen op hout, pellets of steenkool moeten jaarlijks.

Op 24 november 2017 11:56:19 schreef buckfast_beekeeper:
Mag je in NL onderhoud nog zelf doen? In Be mag dat al sinds 2006 niet meer voor installaties boven 20kW. Bij gas is het 2 jaarlijks verplicht en bij stookolie jaarlijks. Ook centrale systemen op hout, pellets of steenkool moeten jaarlijks.

In Nederland mag iedere prutser van alles en nog wat in zijn eigen huis doen op GaWaLi gebied. Er zijn in Nederland geen enkele verplichting tot onderhoud in een eigenhuis.

Overigens zijn er ook diverse zaken geweest met dodelijke waarbij installatie en onderhoud door "gerenomeerde" bedrijven uitgevoerd was.
Ik zit gelukkig niet in de utiliteits bouw maar zie bij huurhuizen soms zaken aangelegd dat ik denk hoe in vredesnaam....

Mooiste? wat ik ben tegengekomen waren kennissen met een hoog gasverbruik, na lang zoeken bleek het toilet op de bovenverdieping aangesloten te zijn op de warm water tapleiding.

Ik huur tegenwoordig ook bij Feenstra.
Nadat mijn vorige installatie na 18 jaar kapot ging heb ik die door Feenstra die het onderhoud doet laten vervangen.

We hebben dus al die tijd een onderhoudscontract gehad en daarin zijn ze diverse keren langs geweest om kleine storingen te verhelpen.
Dus ik wilde in ieder geval weer een onderhoudscontract met Feenstra.

Aanschafprijs plus installatie kosten en de onderhoudskosten over 10 jaar zijn ongeveer gelijk aan het totale huurbedrag in die 10 jaar.

Voordeel voor ons was dat we dus onze reserves niet hoefden aan te spreken want we verwachten meer onderhoud aan het huis en we hebben al die jaren goede ervaring met Feenstra.

Op 24 november 2017 12:30:02 schreef Dratsabylgu:
Ik huur tegenwoordig ook bij Feenstra.
Nadat mijn vorige installatie na 18 jaar kapot ging heb ik die door Feenstra die het onderhoud doet laten vervangen.

We hebben dus al die tijd een onderhoudscontract gehad en daarin zijn ze diverse keren langs geweest om kleine storingen te verhelpen.
Dus ik wilde in ieder geval weer een onderhoudscontract met Feenstra.

Aanschafprijs plus installatie kosten en de onderhoudskosten over 10 jaar zijn ongeveer gelijk aan het totale huurbedrag in die 10 jaar.

Voordeel voor ons was dat we dus onze reserves niet hoefden aan te spreken want we verwachten meer onderhoud aan het huis en we hebben al die jaren goede ervaring met Feenstra.

Feenstra staat ook bekend als filantrpoische instelling. Huren is een keuze waarbij de de risico's "afkoopt" dmv huur. Anders kun je beter je huis, auto euh alles huren.

Ik heb een paar jaar, denk 5, tijd gaat hard..
Een ketel gehuurd bij Volta.
Gratis onderhoud, en ook voor storingen komen ze meteen.
Ik heb al diverse (dure ) onderdelen zien vervangen, omdat de kwaliteit van de ketels niet meer is zoals vroeger.. :+
En je bent van een hoop zelf geklooi af, en je weet dat het gewoon werkt, als ze klaar zijn.

Eigenlijk moet je helemaal geen cv op gas meer nemen, als mijn cv er mee ophoud cq onderhoud te duur schop ik hem er zo uit.

Komt er een warmtepomp in of boiler en infrarood verwarming. In de kamer staat al een flinke pelletkachel.

De overheid is al druk bezig met belasting de boel op te schroeven met €0,60 per m3.
Als je een ketel huurt heb je niet zoveel invloed op het type ketel. Huur je goedkoop en betaal je blauw aan gas.

Gas gaat er idd uit.maar we koken ook nog steeds op gas. Zodra de overheid het gaat verbieden, gaan we over op elektriciteit.Er zijn ook mogelijkheden zat. Denk maar eens aan elektrisch verwarmde ramen.
En ramen die als zonnecellen kunnen werken.
Maar ja, wat gaat dat kosten...

Op 24 november 2017 15:03:15 schreef Peter112:
Eigenlijk moet je helemaal geen cv op gas meer nemen,
......
In de kamer staat al een flinke pelletkachel.

Geen gas meer stoken en wel hout? Oja, hout veroorzaakt geen CO2. ::)

Op 24 november 2017 12:57:01 schreef Peter112:
[...]

Feenstra staat ook bekend als filantrpoische instelling. Huren is een keuze waarbij de de risico's "afkoopt" dmv huur. Anders kun je beter je huis, auto euh alles huren.

Feenstra kan groot inkopen dus die kunnen daar een scherpe prijs voor maken.
Natuurlijk ben je goedkoper als je alles zelf doet en je geen uren voor jezelf rekent, maar ik was altijd ondernemer (tegenwoordig ben ik beroepswerkeloze :) ) en ik reken als iemand anders het doet voor een uurloon lager dan mijn eigen uurloon mogen ze het voor me komen doen.
Als je geen warm water hebt en de TU of warmteservice zijn niet open heb je een probleem, ook daarom heb ik liever dat een firma als Feenstra mijn warmte installatie in onderhoud heeft.
Dan hebben hun een probleem wat ze tot nu toe altijd goed hebben kunnen oplossen.

Wel opvallend dat dit topic nog niet gesloten is.... :)

Waarom? In de huidige ketels is een leuke hoeveelheid elektronica aanwezig.

Op 24 november 2017 15:44:34 schreef KlaasZ:
[...]Geen gas meer stoken en wel hout? Oja, hout veroorzaakt geen CO2. ::)

Nouja 'ze' zeggen dat de volgende houtstookbomen die CO2 weer opnemen.. Zoiets als "Ik leen elke maand opnieuw €10.000 van je en betaal de maand erna terug. Prima toch!?" :)

Veel ranziger is de fijnstof van die hout- en pelletkachels. Die is echt te ranzig voor worden, vaak geurloos. Als 5% van de huizen in je straat zo'n ding heeft kan je nog beter naast de A13 wonen.

Edit: Oja Feenstra: Ik belde voor onderhoud (doen ze elke 2 jaar), met enige spoed want ik had inmiddels al een paar keer een verstopt condensafvoertje doorgeblazen. 3 keer kwamen ze niet opdagen of belde op de ochtend zelf af. Uiteindelijk kwamen ze pas maanden later.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op (20%)]

Op 24 november 2017 16:11:29 schreef pietplof:
Waarom? In de huidige ketels is een leuke hoeveelheid elektronica aanwezig.

In een auto is ook een grote hoeveelheid elektronica aanwezig, dan maar ook een discussie over kopen of leasen?

Mijn ervaring met de storingsdienst van Veenstra, (Let Wel, 20 jaar + terug) waardeloos.
We huurden toen een nieuw huisje waar er in de ook nieuwe ketels een fout opkwam na een jaar in de printplaten.
Door bij een uitgevallen ketel zachtjes wat druk op de print te zetten liep de ketel weer.
Maar Feenstra liet ons (meerdere mensen in een blok) rustig weekeinden zonder kachel en warm water zitten.

Was voor mij de doorslag, die komen er bij mij -nooit- in.

Dit is spam, en niet eens elektronica gerelateerd. Marketingbureau Digitalinside zit op alle fora te spammen voor Feenstra.

@Katarina: dit is als marketeer geen handige strategie. Veel goeds over Feenstra haal je hier niet naar boven. En een ban.