Ik heb sinds kort een Pioneer MVH-X580DAB autoradio aangeschaft, maar heb er nu problemen mee. Ik rij in een Audi A3 en ik kan dus smorgen de auto starten en gaat de radio er meteen bij aan zoals het hoort. Als ik savonds met de auto weg wil krijg ik de radio met geen mogelijkheid aan. Iemand misschien een idee wat dit kan zijn? En ja, de kabels zitten goed aangesloten ?
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Eerste waar je aan drenkt is dan de verlichting. Gaat die savonds automatische aan?
Welk bouwjaar is de auto?
Op 12 juli 2018 07:56:54 schreef Paul Welther:
Eerste waar je aan drenkt is dan de verlichting. Gaat die savonds automatische aan?
Welk bouwjaar is de auto?
De auto komt uit 99 dus dat luxe heb ik niet. Zou er misschien ergens een timer verstopt kunnen zitten?
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Wat is het verschil tussen 's morgens en 's avonds rijden?
Is 's morgens de verlichting uit en 's avonds aan? In dat soort verschillen moet je het zoeken.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als dit zo is, zou de ACC van de radio op de verlichting van de wagen zitten. het kan ook zijn dat de vaste plus 12V geschakeld wordt, zonder die doet een radio niks.
Ik rij smorgens (0700) gewoon met verlichting aan en savonds ook (2200). Als ik mijn sleutels eruit haal blijft de radio aan en als ik verlichting dan uit zet gaat de radio ook pas uit.
testman
normaal gaat de radio niet uit met de verlichting, maar met het contact van de auto, er zit dus wrs een draad verkeerd. de illumination draad zal op de acc zitten, anders was de radio wel steeds zijn geheugen kwijt.
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Op 12 juli 2018 12:24:23 schreef Rkruizinga:
Ik rij smorgens (0700) gewoon met verlichting aan en savonds ook (2200). Als ik mijn sleutels eruit haal blijft de radio aan en als ik verlichting dan uit zet gaat de radio ook pas uit.
Het kan niet anders dat er een verschil is tussen het gebruik van de auto 's morgens en 's avonds.
Als het precies hetzelfde zou zijn zou de radio zich ook 's morgens en 's avonds hetzelfde gedragen.
En er zit duidelijk een fout in de bedrading. De radio hoort uit te schakelen als de contactsleutel wordt verwijderd. De verlichting mag geen invloed op de radio hebben, behalve op de lichtintensiteit van het display (als die feature erin zit).
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Die 2 draden van verlichting ( meestal blauw aan de radio kant ) en de ACC stand meestal oranje bij de radio moeten wel verwisseld zitten. Als je de sleutel uit het contact trekt moet de radio uitgaan als er al een ‘neus’ contact op je contactslot zit dacht ‘99 wel.
testman
blauw aan de radio kant is doorgaans de power antenne draad. de illumination is vaak geel/rood of bruin, rose ook wel.