Een 4 in een HP envy printer is aangesloten op een laptop die draait onder windows 10.
Dooreen hoogbejaarde vrouw werd mijn hulp gevraagd, die ik helaas niet afdoende kon leveren.
Klacht: als ze iets tracht te printen geeft de inktjet printer vertrouwde geluiden, er komt echter een blanke pagina uit.
Deprinter bevat een driekleur cartridge en een zwarte cartridge, losgemaakt en teruggezet, ziet er allemaal goed uit.
Het touchscreen meldt dat alle cartridgekleurinkten en de zwarte vol zijn.
Een testpagina geprint, die meldt uitsluitend in blauw dat het een testpagina is, verder is de pagina blank. De PC geeft geen foutberichten van de printer op de display.
Vervolgens met open office een regel aangemaakt en geprint met diverse achtergrondkleuren en diverse letterkleuren. Dat werkt, tenzij de tekstkleur zwart is, dan zijn de letters gewoon uitsparingen in de gekozen achtergrondkleur. In open office kan ik dus niet alleen blauw maar elke kleur kiezen (op de testpagina verscheen alleen een blauwe koptitel)
De PC meldt dar de driver goed werkt en dat het een type is voor hp envy 4520 series printers met typenummers van a tot b waarbij a en b getallen zijn die ik niet meer weet, maar wel weet dat de betreffende printer zijn typenummer groter dan a en kleiner dan b was.
Als noodoplossing heb ik aangeraden, en die raad blijkt bij navraag succesvol opgevolgd, om brieven in letterkleur blauw op witte achtergrond aan te maken.
Zwarte kop weigert te printen, testpagina geeft alleen een blauwe koptekst dat het een testpagina is. Geen foutberichten.
Iemand enig idee?