Voor mijn passagierschip ben ik op zoek naar iemand die een afstandsbediening voor de gashendel kan bouwen.
De gashendel kan om 90° naar rechts of links gedraaid worden voor voor- of achteruit met meer of minder tourentallen. In het midden (rechtop) staat de schroef stil en draait de motor stationair.
Voor de afstandsbediening moet een servomotor de hendel op de gewensde stand draaien.
De maximale afstand voor de afstandsbediening is 25 m. Spanning voor de servomotor en de besturing is 24 V.
De hendel is 26 cm lang en met een gewicht van ca. 5 kg is hij te bewegen.
Ik ben op zoek naar iemand die een professioneel resultaat kan leveren - liefst een bedrijf en op rekening.
Als iemand het wel kan, maar geen bedrijf heeft wil ik graag een redelijke uurloon betalen.
Helaas bestaat er nog geen product dat ik hiervoor kan gebruiken. Bestaande stuurautomaten bieden deze functie niet.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Is die servomotor al aanwezig, of moet die er ook nog ingemaakt worden.
Bedenk wel dat het bij eventuele ongevallen door niet goed werken wel eens een dure aangelegenheid kon worden.
(ik betwijfel of de verzekering dan iets uitbetaalt als er iets bijgemaakt is wat niet gekeurd is)
Nog afgezien van juridische aspecten...
Voor betaalde klussen is er de afdeling vraag en aanbod, zie linksboven. Gas geven en niet in de buurt van het roer zitten lijkt mij een hachelijke aangelegenheid.
Ik bouw zware sevo's, hier heb je een artikel over een zware servo.
Dat lijkt me nog wel een ding. Bij stroomuitval zal die servo direct terug naar de middenstand moeten neem ik aan. En een noodstop zal ook wel een vereiste zijn.
Ik zou zo'n klus pas aannemen als als die zaken grondig zijn uitgezocht. Dit is niet iets wat je voor een paar honderd euro kunt laten maken. Als iemand beweerd dat ie het onder de duizend kan dan kan ie het niet 
Als je het wil laten maken moet je inderdaad bij vraag en aanbod zijn.
Als je de werking hier nog wil bespreken kan dat, maar bereid je maar vast voor.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (11%)]
Arco: Nee, alles moet nog gemaakt worden. De afstandsbediening is alleen een hulpsysteem. Mocht het uitvallen kan ik nog steeds mechanisch schakelen - zo moet het tenminste werken.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Het moet dan wel onmogelijk zijn dat de boel vast komt te zitten in de hoogste stand.
(anders wordt 't de stint all-over again...
)
Op woensdag 24 september 2025 20:09:00 schreef Schipster:
Lambiek: Ziet er zeer professioneel uit. Kan je me bellen?
Je kunt beter je telefoon nummer weg halen. Stuur me maar een mailtje, adres staat bij mijn gegevens.
Arco
Special Member
Op woensdag 24 september 2025 20:21:13 schreef Arco:
@Lambiek: dat geldt ook voor jouw quote, nu staat het nummer er twee keer...
Sorry, is weg.