Hallo,

Mijn hobby is houten speelgoed maken, en nu zou ik een tafellamp willen maken ( ook in hout). Op gebied van electronica ben ik echter NUL, dus ik bestelde een kant en klare bouwkit voor 5V lamp ( foto 1 en 2 met USB-C V aansluiting wit omcirkeld). Om esthetische redenen zou ik die C aansluiting mooi willen inbouwen door middel van het kabeltje met inbouwstekker (foto 4 en 5). Hoe kan ik als leek die zwarte en rode draad op de juiste plek aanbrengen ? (zie onderkant printplaat foto 3. Alvast bedankt voor jullie tips. Vriendelijke groet Paul

Ik zie al een pad waar GND bij staat, daar gaat je zwarte draad op.

Maak eens een duidelijke foto van het printje rond de ingang. Wellicht kun je het zo op dat connector blok prikken. Maar dat kan ik zo niet zien. Upload losse duidelijke foto's.

OK BEDANKT! ik hoop dat deze foto's het iets duidelijker maken
groetjes

Ah, die connector lijkt helaas enkel een 5V uitgang.
Er zitten een paar testpunten op de print waar je de inkomende voeding op kunt solderen:

Let er op dat met die externe aansluiting niet alle USB-adapters werken. De 'slimmere' variant van de adapters verwacht een paar weerstanden op de datalijnen. Die zijn er met die connector niet en zullen dus niet werken.

Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga het proberen en houd je op de hoogte!!!

HET WERKT, héél erg bedankt. Het is de eerste keer dat ik mij in mijn, doorgaans houten, speeltuigen waag aan een electronica-onderdeel.
Zoals gezegd ben ik op electrovlak een nul. Bestaat er een eenvoudig middel om van scratch eenvoudige dingen te leren?

groetjes

Koop het boekje "elektronica voor dummys"

En dat houd niet in dat je dom bent, zo is de titel nu eenmaal. :)

Persoonlijk zou ik er voor gekozen hebben om een gat in de behuizing te maken waardoor de origninele USB-C connector door naar buiten zou kunnen kijken. Dat kan natuurlijk "tricky" zijn als je behuizing vrij dik is: Dan moet er behoorlijk wat materiaal om ruimte te maken voor de printplaat. Maar een voordeel is bijvoorbeeld dat je dan ook een gaatje voor het statusledje kan maken.

Als dat niet lukt kun je de USB-c ook verlengen met een adapter. (zodat 'ie wel naar buiten kan steken)
https://www.kabeldirect.nl/usb-c-v-naar-usb-c-m-adapter-usb4-grijs/