Ik zoek een draaischakelaar te koop voor een zelfbouw attenuator voor gitaarversterker met volgende gegevens:
- 4 tot 6 standen
- dubbelpolig
- min 5A kunnen schakelen
- Compact
De meeste online shops hebben de versie die slechts
150mA kunnen schakelen waar vind ik deze oa.
Iemand die ook levert naar Belgie
Beetje vreemd, 5A voor een verzwakkerschakelaar. Wat ga je in die versterker schakelen dan? De net- of voedingspanning?
Op 6 februari 2006 18:04:41 schreef Hugo Welther:
Beetje vreemd, 5A voor een verzwakkerschakelaar. Wat ga je in die versterker schakelen dan? De net- of voedingspanning?
Niks vreemd aan hoor, uitgang versterker naar speaker
100 Watt / 4 ohm I²=P.R reken zelf I maar es uit.
De schakelaar dient om weerstanden in L-PAD configuratie
te schakelen voor verschillende verzwakking.
Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Ik denk een soort "power soak", dus een weerstandsverzwakker waarmee men het luidspreker signaal flink kan verzwakken.
Zou gaan voor iets als 32mm wafers met verzilverde contacten van NSF (b.v. MK Series, Ag, 5A) zie:
http://www.nsfcontrols.co.uk/switchesrotary.cfm
Goede ervaringen mee voor audio. Degelijk, lange levensduur, kraakt niet. Natuurlijk niet goedkoop.

Jij weet tenminste wat ik bedoel 
Op 6 februari 2006 18:18:17 schreef Aart:
Ik denk een soort "power soak", dus een weerstandsverzwakker waarmee men het luidspreker signaal flink kan verzwakken.Zou gaan voor iets als 32mm wafers met verzilverde contacten van NSF (b.v. MK Series, Ag, 5A) zie:
http://www.nsfcontrols.co.uk/switchesrotary.cfmGoede ervaringen mee voor audio. Degelijk, lange levensduur, kraakt niet. Natuurlijk niet goedkoop.
Een power soak, inderdaad.
Voor dit soort ceramische schakelaars kun je het beste eens een kijkje nemen op een van de radiomarkten, of bij een dumpzaak als bijv. Baco te IJmuiden.
Ook zul je daar wel lekker dikke weerstanden kunnen vinden, waar je anders de hoofdprijs voor betaalt.
Nog een optie is om uit te gaan van een klein versterkertje als de Fender Champ ofzo, iets met 1 6V6 of EL84 in SE.
Dat levert een kleine 5 watt op, met een heel mooi oversturingsgedrag voor gitaar.
Op die manier heb je feitelijk die powersoak niet nodig (tenzij voor opname), voor thuisgebruik gaat dat hard genoeg.
Op 6 februari 2006 20:19:17 schreef KT88:
Een power soak, inderdaad.Voor dit soort ceramische schakelaars kun je het beste eens een kijkje nemen op een van de radiomarkten, of bij een dumpzaak als bijv. Baco te IJmuiden.
Ook zul je daar wel lekker dikke weerstanden kunnen vinden, waar je anders de hoofdprijs voor betaalt.
Nog een optie is om uit te gaan van een klein versterkertje als de Fender Champ ofzo, iets met 1 6V6 of EL84 in SE.
Dat levert een kleine 5 watt op, met een heel mooi oversturingsgedrag voor gitaar.
Op die manier heb je feitelijk die powersoak niet nodig (tenzij voor opname), voor thuisgebruik gaat dat hard genoeg.
Ik heb een aantal heel goede maar te luide versterkers daarom kies ik voor een attenuator.
Ik ben ook bezig met een P1 (6L6/6V6) versie.
Nooit gedacht dat die draaischakelaars zo moeilijk te vinden waren.
xray
Werk nooit onder spanning :) .
Is het gelukt?
Kijk anders eens hier op:
http://nl.mouser.com
part nummer is: 10wa365
bekijk ook eens de rheostat part# 588-RJS150E
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (54%)]
Hey,
wist je dat je reageert op een bericht van 3 jr geleden
?
Ik heb uiteindelijk een thd hotplate gekocht,
greetz
@xray. De rode tekst die je ongetwijfeld hebt gelezen tijdens het posten geldt ook voor jou.
Topic is ruim 3 jaar oud. Nu maar een slotje wegens onnodig kicken.