Hallo, wie kan mij helpen mijn zonnebank te laten werken?
Ik heb een profesionele zonnebank gekocht en gezien dat hij werkte.
Maar als ik de bank aansluit op krachtstroom gaan de lampen niet branden. Ik hoor wel relais in en uit schakelen als ik op de aan of uit knop druk.
Het probleem zit waarscheinlijk in de aansluiting voor de muntautomaat. Wie kan mij vertellen hoe ik de lampen aan het branden krijg. wat schakeld de muntautomaat precies?
Ik heb een schema toegevoegd.

http://www.uploadarchief.net/files/download/doc2.doc

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 15 juni 2011 00:28:09 (9%)]

Ik weet niet hoe goed het originele schema leesbaar is, maar ik kan er weinig van maken. Kun je geen hoge-resolutie afbeelding in het uploadarchief zetten?
.DOC bestandjes zijn geen afbeeldingen.

[Bericht gewijzigd door mbbneon op dinsdag 14 juni 2011 22:05:23 (12%)]

@Roches

In een woord: geweldig!!!

WilToyo

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Ik heb een hele grote zonnebank die het praktisch altijd doet, vooral in de zomer.:)

Ik zie in het schema iets van een noodstop, is die niet per ongeluk ingedrukt.

Ik heb de muntautomaat er niet bij.
Ik heb nog wel een muntautomaat maar hoe moet ik die aansluiten?

De muntautomaat zat in het verleden waarschijnlijk aangesloten op een kabel met twee aders, wanneer je die met elkaar doorverbind zal de zonnebank het gewoon doen.

Zet er nooit spanning op, heb heel wat uurtjes werk gehad aan een zonnebank die door een installateur was aangesloten, hij had doodleuk de kabel van de muntautomaat op de netspanning aangesloten.

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

de plug connector control system , lijkt me de aansluiting voor de muntautomaat , gezien de nul rechtstreeks naar die connector gaat ( white ) en die zou moeten schakelen naar ( grey ) dan komen relais 1 tm 8 in . deze schakelen de de voeding en diverse losse bruiningslampen die ook afhankelijk zijn van keuzeknoppen en beveiligingen.

je hebt er wel enorm veel beveiligingen en schakelaars inzitten die ook allemaal wel een reden kunnen zijn om niet aan te gaan. ik zie al 2x acrilic sheet switch , dat is een losse plastic cover die je ook erbij hebt ?

de regelcomputer zit er wel op ? ik hoop dat ook hebt gevraagd hoe oud de lampen waren , er zit voor een heel bedrag aan lampen in die veelal met een 5000 uur allang op zijn maar nog wel licht geven .