hallo

ik heb onlangs een RCheli gekocht met van die ingebouwde GYRO.
Het probleem zit 'm waarschijnlijk in mijn afstandsbediening.
Het zit zo
als ik mijn controller vooruit duw stuurt ie 'm achteruit en vice versa.
waarschijnlijk ligt dit ergens aan een circuitje of aan de frequentie?

Met Dank

En als je nu de afstandbediening omdraait?

Op 26 juli 2011 16:23:55 schreef Jan Arjen:
En als je nu de afstandbediening omdraait?

Dan prikt de antenne in z'n buik :-) Dan kun je beter de staart van de heli aan de voorkant monteren.;-)

Meestal zit er wel ergens een schakelaartje om de richting om te draaien. Als je hem onlangs gekocht hebt bij een serieuze modelbouwshop zullen die je ook graag even verder op weg helpen.

In uiterste nood kun je overwegen even de buitenste draadjes van de potmeter even te verwisselen. Maar ik zou dus eerst even bij de verkoper langsgaan.

Meestal kun je in de zender instellen of de servo "normaal" of Reversed" reageert. zoek in de zenderdocu maar eens op " REV".
Als het een electrische heli is, haal voor de zekerheid dan 2 draden van de ESC naar motor los, anders kun je wel eens pech hebben als je niet precies wat je instelt en doet.
succes

[Bericht gewijzigd door Gert-Jan K op (39%)]

Bedankt jongens maar het gaat hier over een gekocht modelletje.
eerst ging alles goed (tot er iemand anders mee gevlogen had en een paar keren gecrashed is)
bedankt voor de uitleg alleszinds

Welk type is de heli? Mijn broer is ook een grote fanaat in RC Vliegen met vliegtuigen en heli's.
Hij kent nix van programmatuur, dus ben ik er om hem er bij te helpen.
Hier zijn wat voorbeelden van zijn heli's
Speelgoed (Pico) ± 30€: http://images.hobbytron.com/653008-lg.jpg
Volwassen speelgoed (Volledig stuurbaar behalve hellen) ± 80€: http://fotos.marktplaats.com/kopen/c/cc/YbN5G2ftnBqtBDSX5OEQNA==.jpg
Het duur spul (Elektro dan wel) ± 800€: http://users.telenet.be/DJ.Rudi/Fotos/Raptor90/DSC01776.JPG

Bij een bouwpakket (hangt van zender tot zender af) kun je ze op reverse zetten. Heb je dat niet, dan moet je de servo omschakkelen.

Nu, je zegt dat het eerst goed ging, na een paar crashes, niet meer.
Heb je al geprobbeert je GYRO te resetten? er zit normaal een klein knopje op, als je die 5~10 sec inhoud, dan zou het ledje vn je GYRO even moeten pinken. Of je moet een "biep" geluidje horen.

Moest dat allemaal niet lukken, is het mssh tijd voor een nieuwe GYRO, mssh nieuwe heli :(

Laat me iets weten.

Mvg,
Nyllian

(tot er iemand anders mee gevlogen had en een paar keren gecrashed is)

Lijkt me simpel, die mag dan een nieuwe voor jouw kopen en dan mag hij/zij de oude hebben.

Nja, voor heli vliegen moet je echt wel "Feeling" hebben hoor. Men broer kan nog niet tegoei met zijne -800€- heli vliegen. Daarom dat hij een speelgoed versie heeft gekocht. Daar lukt het bij hem makkelijk. Maar bij mij crasht die ook. ik heb daar dus geen feeling voor ><
Al bij al, simpel is het niet hoor.

Gyro die plots het signaal inverteerd lijkt me erg straf,
eerder iemand die perongeluk de instellingen van de zender heeft omgezet, instellingen of schakelaartjes afhankelijk van het model.

Op 28 juli 2011 16:57:23 schreef Nyllian:
Nja, voor heli vliegen moet je echt wel "Feeling" hebben hoor. Men broer kan nog niet tegoei met zijne -800€- heli vliegen. Daarom dat hij een speelgoed versie heeft gekocht. Daar lukt het bij hem makkelijk. Maar bij mij crasht die ook. ik heb daar dus geen feeling voor ><
Al bij al, simpel is het niet hoor.

Een grote heli is stabieler dan een kleine. Verder oefenen op de simulator

Op 28 juli 2011 18:04:53 schreef pe5ocb:
[...]

Een grote heli is stabieler dan een kleine. Verder oefenen op de simulator

negatief hoor, een grotere heli is gevoeliger voor wind. Ook staat hij ingesteld op een trainer programma.
Ook niet vergeten -> Een temenes klein landingstel. daarom dat er een kruis wordt onder gezet.

Kun je aub
een merk
en type geven??

Dat zou ons een stuk helpen

Instellingen of schakelaars, afhankelijk van het model. Gyro-signaal lijkt ineens erg laag, in plaats van iemand per ongeluk de instellingen van de zender wordt omgezet, als een kit kun je omkeren voor de servo je nodig hebt. Nu, u zegt het eerst goed ging, na een paar crashes, niet meer. Als er iets niet werkt, is het tijd voor een nieuwe.

Regards
Brett

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (8%)]

na 1,5 jaar zal TS het probleem wel hebben opgelost.