Zien of een CO-Lid on-line is of niet.

Dit topic is gesloten

Op sommige momenten is het misschien wel handig als je zou kunnen zien of een TS on-line is of niet.

Ik heb nu al een aantal keren meegemaakt dat je voor een TS in de boeken duikt en er nooit meer een antwoord op terug komt, of het nou wel of niet het gewenste resultaat gaf, en dat vind ik jammer. Dus dacht ik als je nou kan zien of de TS er nog is dan praat je niet in de lucht. Kan soms heel alstig zijn want iemand kan bijv. alleen maar inbellen met een gewoon modem en niet de hele tijd on-line zijn, maar voor de rest is het wel wat makkelijker lijkt me.

GR Richard

Volledig mee eens, wat me ook dwars zit, is dat je ALTIJD zo laat antwoord krijgt, is er nooit eens gedacht aan een chat ipv zo een forum.
Wat zouden hier de voordelen of nadelen van zijn?
PS: ik heb ook gemerkt, dat om te zien of je antwoord hebt gekregen op je vraag, je eerst je scherm op iets anders moet zetten en dan weer terug op je topic, is dat normaal?
Er komt nooit een antwoord bij als ik mn scherm laat staan... RAAR!?

[Bericht gewijzigd door vanhims op donderdag 28 oktober 2004 22:37:43

soms moeit de duivel zich met m'n schakeling!

kijken of iemand 'online' is, zonder dat hij/zij de CO site bezoekt lijkt me lastig, en ook een inbreuk om de privacy (ik zou het niet willen iig.)..

misschien maken, dat je in profile kan zien, wanneer een member voor het laatst ingelogd is/was ofzo.. (en dat de gebruiker deze feature dan aan/uit kan zetten, ivm met privacy..)

wat is een "TS" ?? Topic Starter??

PaWoN

een chat-box lijkt me ook wel leuk :) kunnen we (iemand??) niet een IRC-channel starten speciaal voor CO members? Paar botjes erin..

PaWoN

Hugo Welther

Moderator

Op 28 oktober 2004 22:36:12 schreef vanhims:
Volledig mee eens, wat me ook dwars zit, is dat je ALTIJD zo laat antwoord krijgt, is er nooit eens gedacht aan een chat ipv zo een forum.
Wat zouden hier de voordelen of nadelen van zijn?
PS: ik heb ook gemerkt, dat om te zien of je antwoord hebt gekregen op je vraag, je eerst je scherm op iets anders moet zetten en dan weer terug op je topic, is dat normaal?
Er komt nooit een antwoord bij als ik mn scherm laat staan... RAAR!?

Dat heeft te maken met de instelling van je cookies in IE. Ff F5 (refresh) doen, doet ook wonderen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 28 oktober 2004 22:37:30 schreef PaWoN:
kijken of iemand 'online' is, zonder dat hij/zij de CO site bezoekt lijkt me lastig, en ook een inbreuk om de privacy (ik zou het niet willen iig.)..

wat is een "TS" ?? Topic Starter??

PaWoN

Ik wil ook niet zien of iemand op het Internet is maar wel of hij op de site van CO is ingelogt om bijv. nog deel te nemen aan het Forum wat door de Topic Starter is aangemaakt.

:) Richard.

Nee privacy moeten ze bij mij ook niet schenden want dan wordt ik *&^^&%^%%%&^%%$^%. :):):):)

Op 28 oktober 2004 22:39:49 schreef PaWoN:
een chat-box lijkt me ook wel leuk :) kunnen we (iemand??) niet een IRC-channel starten speciaal voor CO members? Paar botjes erin..

PaWoN

en staat er geen CO CHAT op irc
ja idd cochat staat op op irc en drie keer raden
CO betekend Circuits Online
ergens zwerft hier ook al een topic over
dus bestaat al
er zijn trouwens wel weinig gebruikers op.

Een schizofreen is nooit alleen!

Op 28 oktober 2004 22:45:30 schreef k.p.meinesz:
[...]
en staat er geen CO CHAT op irc
ja idd cochat staat op op irc en drie keer raden
CO betekend Circuits Online
ergens zwerft hier ook al een topic over
dus bestaat al
er zijn trouwens wel weinig gebruikers op.

Maar IRC is zo gevoelig, als je begrijpt wat ik bedoel :):):):):). Ik gebruik het ECHT NIET.

Werdt vanavond al door GEWONE Emails aangevallen. :):)

Als er dan al een chat mogelijkheid komt moet het iets van CO zelf zijn.

Maar dat was niet wat ik vroeg.

Ik zou gewoon net als bij de Topics zelf (belletje) zien wie er wel of niet op de site is. Dat zie je toch wel vaker xxxx members online, xxxx visitors, en als je dan het forum in gaat staat er of deze of gene ON- of OFF-line is. :)

k.p.: echt? nooit geweten.. weer wat geleerd :) zal ff dat topic zoeken..

elektronica1: vind ik een heel goed idee, zoals je het nu omschrijft..

ik zit regelmatig om half 2 's nachts 10x op "refresh" te drukken, om te zien of er al een reply is.. om er dan achter te komen dat iedereen slaapt :P haha

PaWoN

irc doen we niet aan.
dit zou de functie van het forum weghalen: informatie delen en opslaan zodat andere gebruikers er ook nog wat aan hebben.

bij irc werkt dit juist omgekeerd: iemand die later inlogt zal niet kunnen zien wat er daarvoor besproken is.

en nu is het zo dat iemand op het forum een reply kan geven wanneer hij of zij zin heeft. Ik kan me niet voorstellen dat de members die wat meer kennis hebben het gaan waarderen als mensen constant hun op IRC aanspreken met allerhande vragen

IF you can't convince them, then confuse them!

Bij mij zou dit dus al helemaal niet werken. Ik heb hier een ADSL ethernetrouter staan, en als alle computers in mijn netwerk uit staan ben ik alsnog online. En ik ben ook permanent ingelogd bij CO, dus dat werkt ook niet.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Op 28 oktober 2004 23:05:12 schreef Nightwalker:
Bij mij zou dit dus al helemaal niet werken. Ik heb hier een ADSL ethernetrouter staan, en als alle computers in mijn netwerk uit staan ben ik alsnog online. En ik ben ook permanent ingelogd bij CO, dus dat werkt ook niet.

Da's waar. Helaas is bij mij ook zo dus het kan ook niet.

Sorry. Hij mag van mij wel dicht.

GR Richard

Op 28 oktober 2004 22:33:52 schreef Elektronica1:
Op sommige momenten is het misschien wel handig als je zou kunnen zien of een TS on-line is of niet.

Kan handig zijn maar ikzelf zou er een bezwaar tegen hebben en wel om te volgende reden: door zo'n status-systeem ga je verwachtigen creeren die je niet mag creeren. Want zodra je ziet dat iemand online is "verwacht" je eerder dat je een respons oid zal krijgen, en als die persoon dan niet reageert dan is men teleurgesteld terwijl dat eigenlijk een onterechte emotie is want je ging uit van een foute aanname.

Het is net als met email berichten met lees bevestiging. Zodra men een bericht ontvangt dat de ontvanger het bericht heeft gelezen verwacht men vrij snel een bericht terug. Komt dat niet dan is men boos. Onterecht vind ik want de ander heeft zelf het recht om te bepalen wanneer die zal reageren. Oftwel -> dit status-systeem vind ik alleen maar verwarring en frustratie veroorzaken.

Op 28 oktober 2004 23:05:12 schreef Nightwalker:
Bij mij zou dit dus al helemaal niet werken. Ik heb hier een ADSL ethernetrouter staan, en als alle computers in mijn netwerk uit staan ben ik alsnog online. En ik ben ook permanent ingelogd bij CO, dus dat werkt ook niet.

Dan weet je nog niet genoeg over hoe zoiets werkt. Ook met jou configuratie/opstelling werkt een online-meld-systeem perfect. Het kijkt namelijk NIET naar of je online bent op je PC, het kijkt NIET naar of je ingelogd bent op CO, maar het kijkt dan WEL of je de site in de afgelopen, zeg 5 minuten hebt bezocht. Aan de hand van dat criterium stelt het systeem vast of je wel of niet online bent.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

door zo'n status-systeem ga je verwachtigen creeren die je niet mag creeren. Want zodra je ziet dat iemand online is "verwacht" je eerder dat je een respons oid zal krijgen, en als die persoon dan niet reageert dan is men teleurgesteld terwijl dat eigenlijk een onterechte emotie is want je ging uit van een foute aanname.

Dat klopt inderdaad, mooi gezegd.. helemaal mee eens..

PaWoN

Op 29 oktober 2004 00:20:09 schreef Bastiaan:
[...]
Dan weet je nog niet genoeg over hoe zoiets werkt. Ook met jou configuratie/opstelling werkt een online-meld-systeem perfect. Het kijkt namelijk NIET naar of je online bent op je PC, het kijkt NIET naar of je ingelogd bent op CO, maar het kijkt dan WEL of je de site in de afgelopen, zeg 5 minuten hebt bezocht. Aan de hand van dat criterium stelt het systeem vast of je wel of niet online bent.

Het werkt niet perfect. Ik kijk even op CO en zet dan mijn computer uit om bijvoorbeeld naar mijn werk te gaan. 5 minuten later wordt er een check gedaan en er blijkt dat ik 5 min. geleden CO heb bezocht, dus ik ben online volgens het systeem. Nee dus, want ik ben intussen al weg en mijn computer staat uit.
Dit gaat dus niet op.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

bezoekcheck:

code:


if ($ip == $ipfromdatabse && $ingelogt == true) {
    user online
}
elsif ($ip == $ipfromdatabse && $ingelogt == false) {
    user is er wel maar niet ingelogt
}
else {
     user staat niet in database
}

;)

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Op 29 oktober 2004 00:20:09 schreef Bastiaan:
[...]
Kan handig zijn maar ikzelf zou er een bezwaar tegen hebben en wel om te volgende reden: door zo'n status-systeem ga je verwachtigen creeren die je niet mag creeren. Want zodra je ziet dat iemand online is "verwacht" je eerder dat je een respons oid zal krijgen, en als die persoon dan niet reageert dan is men teleurgesteld terwijl dat eigenlijk een onterechte emotie is want je ging uit van een foute aanname.

Het is net als met email berichten met lees bevestiging. Zodra men een bericht ontvangt dat de ontvanger het bericht heeft gelezen verwacht men vrij snel een bericht terug. Komt dat niet dan is men boos. Onterecht vind ik want de ander heeft zelf het recht om te bepalen wanneer die zal reageren. Oftwel -> dit status-systeem vind ik alleen maar verwarring en frustratie veroorzaken.

Je hebt gelijk, ik heb dat ook met gsm berichtjes, als je niets terug krijgt, dan zit je te wachten en te wachten tot je antwoord krijgt, en wordt je om den duur kwaad of verdrietig dat die andere niet terugstuurd, dan denk je: WAAROM. Maar het is verslavend om te weten of je bericht al dan niet afgeleverd is... Dusja, ik hou mn rapporten bij.

[Bericht gewijzigd door vanhims op vrijdag 29 oktober 2004 08:26:18

soms moeit de duivel zich met m'n schakeling!

Op 29 oktober 2004 00:20:09 schreef Bastiaan:
[...]

OEPS, keb een foutje gemaakt!!!!, niet naar kijken, heb ondertussen verwijdert...

[Bericht gewijzigd door vanhims op vrijdag 29 oktober 2004 08:27:34

soms moeit de duivel zich met m'n schakeling!

MODJE SLOTJE.

Het gaat toch niet gebeuren, en BTW het was maar een vraag aan de Moderators, input van andere is niet onbelangrijk, daar niet van :). Op zo veel Forums is het de normaalste zaak van de wereld. :'( Doe maar dicht dan. AUB.:):):):):):):)

[Bericht gewijzigd door Elektronica1 op vrijdag 29 oktober 2004 11:54:57

Hugo Welther

Moderator

Jij krijgt niemand over je heen, maar je hebt wel gelijk. Dit leidt verder tot niets dus een slotje.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Dit topic is gesloten