Ook even geweest, was iets meer dan vorig jaar, maar nog steeds niet hetelfde als vroeger.

Mijn aankopen:
4 lenzen in 2 verschillende formaten.
tube met 25x 10K potmeters 12 toeren

Uit nieuwsgierigheid ook geweest, was immers dichtbij. Allereerste keer dat ik op een dergelijk evenement kom. Niet mijn ding maar wel eens leuk om te zien. Indrukwekkend al dat antennegedoe. En ja, zelfs ik heb ook iets gekocht, voor 1 bon :)

Op zondag 16 juni 2024 13:58:56 schreef New Beetle:
Uit nieuwsgierigheid ook geweest, was immers dichtbij. Allereerste keer dat ik op een dergelijk evenement kom. Niet mijn ding maar wel eens leuk om te zien. Indrukwekkend al dat antennegedoe. En ja, zelfs ik heb ook iets gekocht, voor 1 bon :)

[bijlage]

Dat lijkt verdacht veel op de logica van een kennis.

“Ik heb geen last van dure benzine, tank altijd voor 40€”

Het was een lange maar leuke dag.
Veel kilometers gereden, maar ach, ben dat gewend.
En de dieselprijs is momenteel weer draaglijk (en nog zakelijk ook >:) )

Een aantal CO-ers gezien en gesproken, Bram Prosman, Jeroen, en kennis gemaakt met Winands.
Met TA en Fatbeard en 2 vrienden achter de kramen gestaan, gezellig gepraat en wel een en ander verkocht.
Mijn aankoop, een enorme 2000 watt gloeilamp voor de verzameling.
Zal er nog een foto van maken.

Op naar Bladel!
Daar staan we waarschijnlijk met 3 of co-ers naast elkaar op rij :)

@jeroen dank je voor het verplaatsen van de postings.
Het is inderdaad veel beter alles bij elkaar te houden in een topic.

Op zondag 16 juni 2024 14:05:42 schreef New Beetle:
Dat lijkt verdacht veel op de logica van een kennis.

“Ik heb geen last van dure benzine, tank altijd voor 40€”

Nou, vandaag 40 Liter (Belgie) tanken scheelde me 16 Euro in vergelijking tot Den Bosch

Op zondag 16 juni 2024 18:33:03 schreef revado:
Het was een lange maar leuke dag.
Veel kilometers gereden, maar ach, ben dat gewend.
En de dieselprijs is momenteel weer draaglijk (en nog zakelijk ook >:) )

Een aantal CO-ers gezien en gesproken, Bram Prosman, Jeroen, en kennis gemaakt met Winands.
Met TA en Fatbeard en 2 vrienden achter de kramen gestaan, gezellig gepraat en wel een en ander verkocht.
Mijn aankoop, een enorme 2000 watt gloeilamp voor de verzameling.
Zal er nog een foto van maken.

Op naar Bladel!
Daar staan we waarschijnlijk met 3 of co-ers naast elkaar op rij :)

@jeroen dank je voor het verplaatsen van de postings.
Het is inderdaad veel beter alles bij elkaar te houden in een topic.

Bladel ga ik helaas niet meemaken , ben dan al op vakantie, door omstandigheden "moet" ik dit jaar in Juli/hoogseizoen.

Op zondag 16 juni 2024 20:18:45 schreef bprosman:
[...]
Nou, vandaag 40 Liter (Belgie) tanken scheelde me 16 Euro in vergelijking tot Den Bosch

Diesel niet, dat is in Belgie 15 cent per liter duurder dan hier.

Tja, aan de hoofdweg vaar Eindhoven, vlak bij de beurs was de benzine € 1,58/l, Dus even voltanken na afloop loont :).

Op zondag 16 juni 2024 20:49:56 schreef revado:
Diesel niet, dat is in Belgie 15 cent per liter duurder dan hier.

Vroeger was die ook goedkoper in BE, maar na Dieselgate moest de overheid zo nodig van alle diesels af. Bij Total net over de grens in NL tussen Bocholt en Weert is ie onder de 1,5/l, goedkoper heb ik hem nooit gezien

Op zondag 16 juni 2024 23:56:09 schreef Tidak Ada:
Tja, aan de hoofdweg vaar Eindhoven, vlak bij de beurs was de benzine € 1,58/l, Dus even voltanken na afloop loont :).

Vermoed Dats24 of Gabriëls. Een weekje geleden zag ik een NLer met een Kangoo of iets dergelijks, propvol met jerrycans bij Dats24 aan twee pompen tegelijkertijd tanken. De dame die erbij was deed de boekhouding :). Laatste keer dat ik dat zag was in de tijd toen Jaguars nog twee tankdoppen hadden.

Ja, het was bij de 'aardsengel' ;)

Feitenlijk wordt het grote verschil tussen NL en BE veroorzaakt door "het kwartje van Kok" :( {Wanneer schaffen ze dat nu weer eens af?)

Ik verwacht in dit topic verhalen en foto's van al die leuke aankopen, waar CO'ers weer blij mee naar huis zijn gekeerd.

Maar kennelijk was het aanbod zo schraal dat er enkel benzine is aangeschaft???

groet, Gertjan.

Gisteren ook in helchteren geweest.
Eens kennis gemaakt met enkele co leden.
Gezellig gepraat en enkele koopjes gedaan.
Drie scheerkoppen en een leuk oud multimetertje van de co stand.
De scheerkoppen zijn net iets te klein dus passen niet in mijn scheerapparaat.
Misschien kan ik daar nog iemand een plezier mee doen.
En een klosje vertint koperdraad van 90 meter volgen de stikker.
Handig voor kleine schakelingen op gaatjes printplaat.
Uiteraard wat Nederlandse belastingcenten bij een tankstation achtergelaten.
Scheelt maar 40 cent per liter.
Hopelijk tot ziens in Bladel.

Gedult, een schoone saeck...

3 220Vac relais
2 afschermingskopertjes ('t is geen blik :S )
10 mini-transformatortjes (1x9V, 9x12V)
1 frequentie-indicator

Ik heb zelfs nog wat weten te verkopen :7
't Was wel gezellig maar man, wat een eind weg...

@winands
Leuk metertje, het is een Micronta 22-027 (volgens mij). Het nummer is het artikel nummer dat in de Tandy catalogus (of Radioshack in de VS) werd gehanteerd. "Custom Manufactured for Radio Shack a Tandy Coorporation" in Japan.

@fatbeard
Ook een leuke meter, een JBT Instruments I5-FHAC. Specs 8-10 VOLTS 60 en 400Hz.

Op maandag 17 juni 2024 10:44:16 schreef miedema:
Ik verwacht in dit topic verhalen en foto's van al die leuke aankopen, waar CO'ers weer blij mee naar huis zijn gekeerd.

groet, Gertjan.

Ik heb staan VERKOPEN, dus geemn tijd voor aanschaffingen ;)

Ik vond het een gezellige beurs.

Misschien gaan we er volgend jaar met het CO-team staan.

Tafels waren nogsl
klein, waardoor het uitstallen moeilijk was en veel spul buiten het zicht bleef. Volgende keer meer tafels reserveren. Dubbele aantal lijkt goed.

Bereikbaarheid is goed. Vlak bij de autoweg tussen Eindhoven en Hasselt(BE) Het gebeuren is overdekt in de aula(?) van een techmische scholen gemeenschap.

En inderdaad de benzine is er goedkoop :P

Op maandag 17 juni 2024 10:44:16 schreef miedema:

groet, Gertjan.

Nee, voor de "liefhebber" heb ik nog een pijpje 28C64's gescoord ;)

Die zijn 8K en €6,60 bij Reichelt per stuk maar ik denk dat je wel minder heb betaald ;) . We waren nog op zoek naar 28C16's voor de K199 maar die van jou zijn 28p ipv 24p.

Misschien gaan we er volgend jaar met het CO-team staan.

Bereikbaarheid is goed. Vlak bij de autoweg tussen Eindhoven en Hasselt(BE)

En inderdaad de benzine is er goedkoop :P

Ik ben er ook even gaan kijken, ik ken de buurt van vroeger.

Let op volgend jaar is de bereikbaarheid wellicht minder,
Men gaat er een tunnel graven (Noord-Zuid) en de goedkope benzinestation zal dan ook vermoedelijk weg zijn, het geheel wordt onteigend voor de aanleg van de tunnel.

Ja jij hebt langs die weg gewoond, met een grote elektromotor op je gazon >:) ;)

Wordt die tunnel zowel aan de noord- als aan de zuidzijde van Helchteren aangelegd? Dat maakt uit.
Wel jammer dat je je niet kenbaar hebt gemaakt op de beurs. We (@revado en ik) stonden samen aan de raamkant van de achterkant van de zaal.

Hallo flash2b
Klopt helemaal.
Staat ook op de zijkant van het doosje.
Nu alleen eens kijken of ik passende snoertjes of stekkerjes kan vinden.
De aansluitingen op het metertje zijn 2mm.

Op maandag 17 juni 2024 12:40:43 schreef Tidak Ada:
Wordt die tunnel zowel aan de noord- als aan de zuidzijde van Helchteren aangelegd? Dat maakt uit.

Dat wordt een “semi-autostrade” met echte op- en afritten ipv de kruispunten vanaf Hechtel waar de echte autostrade eindigt met in de dorpskernen ondertunneling. Deze sluit dan aan op de E314 (Geleen - Brussel). Dit om deze dorpen weer leefbaar te maken en de astronomische files op te lossen). Het Idee hebben we gekopieerd van onze provinciegenoten aan de andere kant van de grens. Daar heeft men blijkbaar iets gelijkaardigs moeten ondernemen.

De bedoeling was ooit een autostrade vanaf Eindhoven tot Hasselt te leggen, een verhaal dat begon omstreeks 1975 (ja, je leest het goed), had nog maar net interesse in het andere geslacht. Protesten, geweigerde vergunningen, milieugedoe, de NLers die daar heel anders dachten over het deel tot Eindhoven, (Niettegenstaande jullie nu ook een vlotte verbinding hebben tussen de A67 en de zuidzijde van Valkenswaard. Aan de breedte van de bruggen en manier waarop die weg is aangelegd vermoed ik dat het ook ooit de bedoeling is om hier ooit een autostrade van te maken) Dan kan je van Eindhoven tot Hasselt doorknallen.

Iig een eindeloos kafkaësk verhaal waar je nog makkelijk 20 jaar mag bijrekenen voor het af is.

Op maandag 17 juni 2024 12:13:17 schreef flash2b:
Die zijn 8K en €6,60 bij Reichelt per stuk maar ik denk dat je wel minder heb betaald ;) . We waren nog op zoek naar 28C16's voor de K199 maar die van jou zijn 28p ipv 24p.

Verloopprintje ?

0.7 Euro / stuk

Met excuses aan Gertjan want inderdaad off-topic: voor fraaie brandstofprijzen kijkt men maar eens beter in Spanje. Bv. https://plenoil.es/estacion/plenoil-miranda-de-ebro-i