het grote interessante aanbiedingen topic

Dit topic is gesloten

High met Henk

Special Member

even terug pakken op het dremel verhaal:

mijn pa heeft een motorzaak en af en toe afgebroken boutjes. Om dat zoort kleine dingetjes of kleine fijne andere zaakjes weg te halen gebruikt hij weleens een dremel achtig ding.

Hij is begonnen met een originele dremel. Die heeft het 1,5 jaar volgehouden voor hij doorbrandde. Ding kostte toen nog tegen de 100 euro.

Daarna bij de kijkshop een Ferm gekocht. ding leeft nu al 3 jaar!! OK, de flexibele as overleed vrij snel, maar de motor is VEEL steviger gebouwd.

En die was ook niet zo duur, meen een eurootje of 40.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Kijkshop hanteert prima winstmarges zo te horen. Mijn Ferm was 13,50 meen ik, compleet met accesoires.

@joopv hieronder: Destijds bij de Makro, maar dat heb ik er niet bij gezet omdat ik niet weet of ze hem nu nog hebben

[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 27 juni 2007 09:00:06

If you want to succeed, double your failure rate.
joopv

Golden Member

Dat is een interessante opmerking, maar tamelijk zinloos als je er niet bij zet waar dat ding voor die prijs te koop is.

High met Henk

Special Member

kijk even naar de andere prijs: dit ding is al 4 jaar oud
een dremel kost nu ook geen 100 euro meer (iig niet de variant die wij hadden)

de prijzen voor die dingen zijn DRAMATTISCH onderuit gegaan!
overigens: kijkshop verkoop geen ferm meer: (was blijkbaar te duur en te goed voor hun gamma, ze blijven liever ECHT bottom of the market bras verkopen.....)

[Bericht gewijzigd door High met Henk op woensdag 27 juni 2007 08:55:08

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

@HmH: Ja, das snel gegaan dan. Die van mij is namelijk ook al 1,5 tot 2 jaar oud, zeker niet minder dan dat.

Fijn apparaat, alleen de goedkope schijfjes springen snel kapot... Alle waren naar z'n geld natuurlijk, voor 2 euro (meen ik me te herinneren??) per set opzet-stukjes bij de Action kun je ook niet al te veel verwachten (zelfde blister als eerder in dit topic afgebeeld overigens zoekzoek, kan hem niet meer vinden, misschien een ander topic geweest).

If you want to succeed, double your failure rate.
Anoniem

Bij de Praxis hebben ze een digitale multimeter voor 5 euro!
Max: 1000 VDC - 200mA (dat is met zekering) of 10A (maximaal 10 sec! en geen zekering)
750 VAC en niet bekend hoeveel mA maximaal

kan meten: Wissel- en gelijkspanning, gelijkstroom, transistortester, iets met testsignalen, diode's + weerstand minder dan 100 Ohm hoor je een piep en hij meet natuurlijk ook weerstand tot 2000K ohm

is van het merk "Grant®" type 13004 (lijkt enooorm veel op die van de aldi), klinkt onbekend, en ik hoop dat hij een beetje goed is

ik heb hem zelf gekocht gister bij de praxis + 15% korting
(dat was daar de hele dag;)) dus uiteindelijk 4,25 euro voor een multimetertje

Disclaimer: Ik hem het niet in een folder gezien, maar hij lag daar gewoon bij de praxis in die bakken aan de eind van de rij schappen, dus ik weet niet of dat ding bij elke praxis wordt verkocht voor 5 euro

Sine

Moderator

750 VAC en niet bekend hoeveel mA maximaal

Simpel ... niet !

De meeste elcheapo meters doen geen Ampere AC

Anoniem

ja, maar tegelijk, ik weet dus niet of je ook tegelijk 750 VAC erop kan zetten met 1A of max 100mA

Op 1 juli 2007 15:30:43 schreef Andreesie:
ja, maar tegelijk, ik weet dus niet of je ook tegelijk 750 VAC erop kan zetten met 1A of max 100mA

Het gaat om een spannings meting, je hebt dus niks te maken met een stroom.

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
Anoniem

ok, dus normaliter 'kan' die multimeter niet kapot door amperage?

Een multimeter heeft een interne weerstand voor de spanningsmeting van meestal 20megaohm. Dan mag jij uitrekenen wat de stroom is bij 750V. Reken maar dat hij daar wel tegen kan.
Hoe kan je multimeter niet tegen stroom? Als je op de stroomstand spaning probeert te meten. Stroom meet je in het circuit, spanning erover.
dus als je stroom meet sluit je dmm kort. Als je dan als spanningsmeting gaat gebruiken wordt hij inwendig gecremeerd/doorbakken.. Zijn hier op het forum vast wel voorbeelden van tevinden..

maar back ontoppic

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 27 juni 2007 06:05:34 schreef High met Henk:
even terug pakken op het dremel verhaal:

mijn pa heeft een motorzaak en af en toe afgebroken boutjes. Om dat zoort kleine dingetjes of kleine fijne andere zaakjes weg te halen gebruikt hij weleens een dremel achtig ding.

Hij is begonnen met een originele dremel. Die heeft het 1,5 jaar volgehouden voor hij doorbrandde. Ding kostte toen nog tegen de 100 euro.

Daarna bij de kijkshop een Ferm gekocht. ding leeft nu al 3 jaar!! OK, de flexibele as overleed vrij snel, maar de motor is VEEL steviger gebouwd.

En die was ook niet zo duur, meen een eurootje of 40.

hej, die blauwe van 160 watt? daar ben ik ook de trotse eigenaar van :).

Take a parachute, and jump!
High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 1 juli 2007 10:45:47 schreef Andreesie:
Bij de Praxis hebben ze een digitale multimeter voor 5 euro!
[..]
is van het merk "Grant®" type 13004 (lijkt enooorm veel op die van de aldi), klinkt onbekend, en ik hoop dat hij een beetje goed is

Die van mij van de aldi heeft geen 'piep'-stand. Althans, wel de stand, niet de piep :D
Dus misschien dat ik eens zo'n dingetje bij haal. Iemand anders 'm ook in de schappen gezien bij een andere praxis?

If you want to succeed, double your failure rate.

hier bij de gamma hebben ze ook van die goedkope dmm etjes.
Ook iets van 5 euro , die dingen zijn grijs van kleur.
En vergeleken met mijn betere multimeter ook nog redelijk nauwkeurig.

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
If you want to succeed, double your failure rate.

De piep is inderdaad een must. De meest gebruikte stand van mn multimeter...

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

jup in de diode stand dacht ik.

ook als je boven de 900 volt dc komt beginnen ze te piepen.
dat ding telt gewoon door tot ergens een overslag plaats vind in de dmm
Ze zijn dus wel vrij taai

Maar ze sneuvelen bij bosjes als ik weer eens met hv aan het experimenteren ben en niet al te oplettend
|:(|:(|:(

[Bericht gewijzigd door Sparks op dinsdag 3 juli 2007 17:22:37

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

@Sparks: Kan je geen neonlampjes als bescherming gebruiken?

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Baco heeft een regelbare voeding voor 19,95.
Jammer dat er weinig plaats is op het frontpaneel om er een stroomregelpot bij te frommelen.
Leuk hebbedingetje voor 'erbij'.

Jeetje, dat ziet er keurig uit voor 2 tientjes. Jammer dat het zo'n eind bij me uit de buurt is, anders komt er weer 6 euro verzending bij :(

If you want to succeed, double your failure rate.
Hugo Welther

Moderator

Op 7 juli 2007 10:45:01 schreef Zonnepaneeltje:
Baco heeft een regelbare voeding voor 19,95.
Jammer dat er weinig plaats is op het frontpaneel om er een stroomregelpot bij te frommelen.
Leuk hebbedingetje voor 'erbij'.

"stereo" potmeter met dubbele as er in zetten. Die dingen liggen bij BACO in de dump bakken.
Lastig is dan weer om daar nette knoppen voor te krijgen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Lucky Luke

Golden Member

heb net bij http://home.hetnet.nl/~fbakelaar/ transistors besteld voor de kenwood die ik repareer, maar zocht ook nog een accupack voor mijn robotje (zitten nu penlights in maar die worden dus elke keer geleend :()

hebben ze daar 3,6 accupacks voor 0.50!

capaciteit staat er niet bij maar zijn AA batterijen, zal wel iets van 800mA zijn oid, maar toch leuk. (heb er 3 besteld, zal mijn ervaringen ermee hier posten)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Crosspost / spam -> naar de trashcan.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op dinsdag 31 juli 2007 18:18:59 (93%)

Lucky Luke

Golden Member

Op SK.net staat weer een actie van Niels1. (met allemaal rechtstreeks-uit-china goedkoop elektronica (of in "goeder" nederlands: goedkope elektronica rechtstreeks uit china))

500x 100 nF voor 4,50
10x 4700uF / 25V voor 1,75
5x zonnecel 200mW/5V 6,50 (leuk voor solarbotjes, zonneladers etc. etc.)

om maar wat highlights te noemen. Ook heeft 'ie breadbord draadjes met plugjes en goedkope LED's LiIon's experimenteerprinplaat en SMD spul.
Ook PIC/AVR chips. moet wel gek lopen als ie niet een dingetje heeft wat je misschien wel zou kunnen gebruiken.

alleen wel hele hoge verzendkosten...

edit: hanneman: is het je eigen shop ofzo? al je post op co (2 tot nu toe) maken er reclame voor...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Dit topic is gesloten