Ik ben bezig met het bouwen van het project van de elektuur (2-1999) voor 256 i/o poorten via de paralelle poort, bij dit artikel staat een kort stukje software geschreven in basic zonder enige uitleg, maar ik wil eigenlijk VB6 gaan gebruiken ipv basic, kan iemand mij hiermee helpen??

http://www.southwest.com.au/~jfuller/vb/vbout.htm

misschien werkt deze, heb 'm niet zelf getest btw

staat bij dat het ook voor winXp werkt

ik heb de hardware nog niet helemaal klaar, maar als die klaar is ga ik het zeker testen, alvast bedankt. Meer ideeen zijn altijd welkom.

Ik heb het net zelf getest en het programma werkt echt geweldig (ik heb WinXP en VB6). Werkt zonder ocx en je hoeft ook niks te installeren. Je moet 'io.dll' naar je win system te kopieren en met 1 regeltje VB code heb je al iets dat werkt. Er staat ook een programmaatje waarmee je de status van je poort kunt zien. Super handig.

Ik heb nog een vraagje. Weet iemand of ik het Status Register gewoon mag kortsluiten naar de Gnd? Bijvoorbeeld om een schakelaar uit te lezen?

kan iemand mij ook een schema geven van de hardware die er gemaakt moet werken???

Groeten!
Arjan

kun je zelf maken met de 4094

4094 (8 stuks)
7805
100uF
1uF
en een 9V blok batterij

Elke uitgang kun je onafhankelijk van de ander aansturen (dus meerder uitgangen kunnen tegelijkertijd aan zijn).

[Bericht gewijzigd door ikkedus op ]