Ik heb een vraagje, ik heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van een 16F84 en ben nu overgestapt op een 16F628 omdat ik meer programma geheugen nodig had. Ik loop nu tegen een klein, maar vervelend probleem aan. Voorheen kon ik compilen met JAL en openen in IC-Prog en dan stond de osc. automatisch op XT. Nu met de 16F628 staat deze standaard op HS. Ik kan het natuurlijk omzetten in IC-Prog met een muisklik, maar als je bezig bent is het natuurlijk onhandig. Ik vermoed dat ik in het programma dat ik compile met JAL nog ergens een regeltje moet zetten dat aangeeft welke timer gebruikt wordt, alleen welk regeltje en waar precies ? Hopende op een simpel en duidelijk antwoord wacht ik weer netjes af....

Al die informatie zit in de include librarie die je gebruikt in het programma. Daar zit een regeltje in die de oscillator instelt (pragma target osc). Die hoef je gewoon te veranderen voor de gewenste oscillator. Bij 16f628_4 bijvoorbeeld wordt dat:

pragma name 16f628_4
pragma target chip        16f628
pragma target clock       4_000_000
pragma target osc         xt (deze was eerst hs)
pragma target watchdog    off
pragma target powerup     on
pragma target protection  off

include jpic

kijk en daar gaat het nu net mis. Ik heb deze dus op xt gezet maar het lijkt niet te werken. (ik had al wat geëxperimenteerd maar dacht dat ik fout zat met zoeken....)

Heb je misschien op een andere plek :
pragma target fuses
(verkeerd) gedefinieerd?

Op 16 april 2004 13:05:15 schreef Confusion:
Heb je misschien op een andere plek :
pragma target fuses
(verkeerd) gedefinieerd?

niet dat ik weet.

Ik heb alle included files en de files die daarin evt. weer included worden, doorzocht op fuses maar niets gevonden.

Ik ben er uit.

pragma target fuses       0x3F10 <- en hier 
zet ik gewoon het config word zoals dat in IC-Prog wordt aangegeven.