Help! een van mijn electrostaten van audistatic doet niets meer, als ik het geluid van mijn versterker heeeeeeeeeeeel hard zet, hoor ik heel heel heel heel zacht iets van geluid,

ik heb de elektrostaat open en zie geen schroei, vonk, gesmolten onderdelen, het membraam is heel,

anderhalf jaar geleden zijn zij volledig geserviced a +/-800 euro via audio 4, (membraam nieuw, electronica nieuw) geen garantie, het emailadres van de service persoon bestaat niet meer, audio 4 reageert niet op emails, kortom garantie tot de voordeur.

enige tijd na de servicebeurt viel mij op dat het stereobeeld altijd naar de goede, nu nog heleluidspreker trok, degene die nu dood is klonk al de tijd iets zachter en minder gedetailleerd, destijd dacht ik dat het aan de opname lag, maar bij omwisseling positie luidsprekers besefte ik mij dat het aan de luidspreker ligt,

wat kan er kapot zijn? help?

Heb je nog hoogspanning op het membraan?

Klinkt idd alsof de voorspanning niet aanwezig is. Door een flinke spanning in te sturen vanuit de versterker kun je dan toch nog wat horen.

dank voor de snelle reacties,
ik heb wel een multimeter, maar hoe te meten, welke instelling en als ik het goed heb werkt een electrostaat met hoge stroomspanning, tot nu toe heb ik enkel gekeken met de stroom eraf.

goed voorbereid zal ik met spanning meten, maar eerst zoveel mogelijk informatie verzamelen,

als ik er naar de electronica kijk zie ik de step up trafo's 3 stuks,
een flink aantal folie condensatoren en een aantal weerstanden,

de foliecondensateren en weerstanden zien er op het oog goed uit

hoe kom ik er achter of de step up's het nog doen?

Als ik het goed heb is de spanning iets van 4kV. De serieweerstand in de voeding zal 10MΩ zijn.
Voor de zekerheid: welke Audiostatic heb je?

Het veiligst kun je éérst je multimeter in het mA bereik op de membraan- en statoraansluiting aansluiten, en dan de voeding aanzetten. De meter wijst dan de kortsluitstroom van de voeding - dat mag! - en die moet dan ongeveer 400uA bedragen (iets minder).
Dit kun je ter controle ook bij de goede luidspreker doen.

Als ik hier naar de foto's kijk zie ik een hoogspanningscascade.

http://www.audio4.nl/Audiostatics.htm

Daar wellicht iets gesneuveld?

Het audiosignaal loopt via een trafo, die zal het probleem niet geven. Moet iets in de voeding zijn, ik heb wel enkel ervaring met Stax hoofdtelefoons maar in principe moet dat hetzelfde zijn.