Hallo.
Ik heb hier een 40 jaar oude Sharp tuner staan. Het FM-Stereo lampje krijgt geen spanning meer. Maakt niet uit welke frequentie/afstemming. En is het een aanrader om alle/paar elco's te vervangen?

Condensatoren kunnen best niet meer optimaal zijn, maar dat is geen reden om het lampje niet meer laten te branden. Een schema kan ik ook niet direct op internet vinden, maar je kan toch de draden en/of printbanen volgen en zien wat je tegenkomt en uitmeten om zo er achter te komen waarom er geen voeding op aan komt. Misschien is het wisselspanning en meet jij per ongeluk op gelijkspanning of andersom.

MVG

Kijk, hier heb ik wat aan. :)
Ik heb op wissel en gelijkspanning gemeten.

Lampje stuk, stereodecoder verlopen (spoeltje, condensatortje), kan allemaal... Ik denk echter dat je met elco's ook wel eens ver kon komen. Niet allemaal vervangen, gewoon de paar die aan de stereodecoder hangen.

Ik had inderdaad de post verkeerd gelezen. Ik dacht dat het een lampje was voor de uitlezing te kunnen zien. Sorry.

Het ontvangst is nog goed, dus het heeft iig geen haast. :D
Bedankt voor de tips. Ik plaats binnenkort foto's van de binnenkant, hopelijk kan iemand zeggen waar "het" spoeltje van de stereodecoder zit. :)