Beste, ik heb twee garagepoorten van een verschillend merk nl marantec en horman maar nu zou ik willen de zenders zo instellen dat ik ze voor beide poorten kan gebruiken. De handzenders in nl 2 en 4 kanaals en beide werken op een frequentie van 868 mhz. Dus volgens mij zou het moeten lukken? maar voor ik hrt probeer in te stellen vraag ik het hier toch maar eens.
Wat is er op tegen om het gewoon te proberen?
In het ergste geval werkt het niet, er zal niks kapot gaan.
Denk dat het niet werkt, vaak worden er verschillende code's gebruikt door de fabrikanten. Maar zoals Klaas al zij probeer het gewoon, nee heb je ja kan je krijgen.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Dat zijn vaak code-hopping zend/ontvangers, zoals keeloq. Die zijn niet uitwisselbaar.
Als het rolling code zenders zijn (wat bij een garage meestal is)
moet je ze aanmelden bij de ontvanger.
Lees de handleiding eens door van de sturing daar staat wel in hoe je een zender moet aanmelden . met een beetje geluk kan het lukken
Anoniem
De afstandsbediening van onze garagedeur was kapot, ik kan ze gewoon met een afstandsbediening van een andere garagedeur openen (code wel ff gelijk zetten, in ons geval waren dit 6 dipswitches)
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Kortom, het KAN heel goed dat ze onder water hetzelfde zijn en dat je met de ene ook de andere kan bedienen, maar het kan ook heel makkelijk dat hoewel ze op dezelfde frequentie werken, ze toch verschillend zijn.
het overleren van marantec zenders op hormann ontvangers of andersom is niet mogelijk.
ik zou 1 ontvanger en Zender van marantec bij kopen en deze overleren.