Sinds enkele dagen vriest hij niet meer. Wordt zelfs warm van binnen. Controle lampje brand wel. Hij is een jaar of 10 oud. Ik heb de stroom uit en aangezet. Een klap gegeven. Wat nu? Wat moet ik doen?
ACDCV1
Doe wat je niet laten kan en laat wat je niet doen kan!
Als het een koelvries kombinatie is en deze staat op een zeer koude plek, dan kan het gebeuren dat hij niet meer vriest.
Als je dan het koelgedeelte lager in temperatuur zet, dan gaat hij weer vriesen. (er zit dan maar 1 termostaat in)
Als dit werkt, dan de koelvries combinatie op een warmere plek zetten.
Het zelfde namelijk meegemaakt. combinatie is eigelijk voor landen nabij middenlandse zee, dit werdt mij verteld door de service monteur.
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Draaid de pomp nog wel , en wordt de achter radiator wel warm
anders denk ik dat je een gaslekkage hebt
Het is een vrieskast.
De motor zoemt zachtjes en continue.
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Op 31 december 2011 13:13:16 schreef Franssel:
Draaid de pomp nog wel, en wordt de achter radiator wel warm
anders denk ik dat je een gaslekkage hebt
dus een gaslekkage , bij verstopping wordt de achterzijde warmtewisselaar ook heet zoals normaal
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als de motor niet steeds klik zegt en uitvalt dan is er idd een lek en staat het ding alleen nog te pompen zonder koelmiddel .
of de verdamper achterin het koelkastdeel heeft een defect aan de vernauwing waardoor het gas niet meer koud wordt ( gaatje is te groot geworden en laat het gas alleen nog door )
dan is er nog een klein deel van de achterwand koud , dit kan ook komen door een versleten zuiger in de pomp . hoe dan ook is het een nu alleen nog een kast met een lampje erin.
soms is dit te zien aan een bult in het plastic in de koelkast achterin . maar vullen is geen optie met huishoudspul . je kunt beter een vervanger gaan zoeken want buiten is het nu ook te warm voor te koelen ( vorig jaar kon het nog wel rond deze tijd )
Bedankt voor de reacties tot nu toe! De radiator is warm en de motor loopt. Maar er is inderdaad een rare bult aan de achterkant in het weke deel. Wat betekent dat dan?
testman
waar de bult zit is dan een lekkage ontstaan in de koelleidingen . dat de radiator warm wordt is wel raar , maar dat kan zijn van dagen lopen en toch nog een beetje werken.
is de koelkast dezelfde temperatuur als de ruimte waar deze staat of scheelt dit nog 10 graden oid ?
heb je trouwens een draaiknop thermostaat of een elektronische met druktoetsen ? de 2e werkt weleens met een elektrisch klepje wat weleens blijft hangen , maar dan werkt meestal of de vriezer nog of de koelkast .
Besankt testman.
Het is dus een lekkage. Nieuwe vriezer kopen dus?
testman
als de bult er niet al jaren zat dan is het ding rijp voor de sloop idd.
Hoe zou het lek er al lange tijd kunnen zitten? Nu pas uitval.
Alternatief is dus ook nog het lek sluiten en koelvloeistof bijvullen?
Hoe doe je dat?
ACDCV1
Doe wat je niet laten kan en laat wat je niet doen kan!
Kan zijn dat de vriezer met Butaangas is afgevuld, niet zelf aan repareren.
EXPLOSIE GEVAAR!!!!