Hallo,
De beste wensen voor 2012 aan alle lezers !!!
Ik heb een Kenwood KRF-7060D waarbij na enige tijd spelen het geluid ineens overgaat in luid geruis/gekraak. De ingang die ik gebruik is de CD/DVD ingang. Als je dan even overschakelt naar een andere bron (bijv. tuner) en dan weer terug is het geluid weer ok. Ik heb als test de CD speler aangeloten op de video ingang. Het geluid is en blijft dan goed.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is van het probleem met de CD/DVD ingang?
Vast bedankt !!
M-i-c-h-e-l
Honourable Member
Op 2 januari 2012 18:05:54 schreef M-i-c-h-e-l:
WOrdt de input-selectie elektronisch geregeld? Of dmv een draaiknop met schakelaar?
Electronisch: via druktoetsen wordt de source geselecteerd.
M-i-c-h-e-l
Honourable Member
En als je overschakelt en weer terugschakelt, hoe lang gaat het dan goed? Na hoeveel tijd gaat de boel weer ruisen en brommen?
Op 2 januari 2012 22:44:29 schreef M-i-c-h-e-l:
En als je overschakelt en weer terugschakelt, hoe lang gaat het dan goed? Na hoeveel tijd gaat de boel weer ruisen en brommen?
Dat varieert, maar meestal sneller dan de eerste keer na aanzetten (eerste keer kan wel een half uur duren). Het lijkt me dus een warmte-probleem. Ik heb even in het apparaat gekeken, en zag dat alle ingangen naar een printplaatje gaan met een microcontroller, dus ik neem aan dat die het omschakelen tussen de ingangen regelt. Maar waarom dan alleen de CD/DVD ingang dit probleem laat zien is mij niet duidelijk. Misschien elcootjes defect, of een slechte soldering? Ik heb echter geen schema van het apparaat om te zien welke onderdelen ik moet checken. Kan iemand me misschien aan het deel van het schema helpen waar de source wordt gelecteerd.
Vast bedankt voor de hulp !!