Hallo,

Sinds een jaar of drie, vier zijn wij in het in het bezit van een bosch vaatwasser SGI58MO5. Altijd goed gedaan, nu sinds een week of vier blijft hij op het eind hangen op 1 minuut, als je hem dan opendoet, is de vaat nat en koud. Al twee keer een monteur bij geweest, doorgemeten, labyrint en filters nagekeken, alles goed. Moest hem bellen als het weer niet goed was. Bij de laatste wasbeurt sprong hij van 21 terug naar 38, bij 9 min heb ik deur opengedaan om te kijken of hij bij het drogen heet werd, was niet het geval en er lag nog veel schuim op de bodem, nadat ik de deur weer dichtdeed, sprong hij van 9 naar 16. Daarna liep hij wel door naar 0 min. Toen ik hem opende, was de vaat nog nat, niet warm en er lag nog wat schuim op de bodem.

Wat kan het zijn? Heeft iemand nog tips voor mijn monteur?
Alvast bedankt.

Dit is een bekend probleem, ik zou snel opzoek gaan naar een andere monteur.

Als de verwarming niet werkt ben ik grotendeels zeker dat de solderingen los zijn aan het relais voor de verwarming.

Ofwel te weinig water, maar labyrinth en slangen zijn nagezien..
Dus zou er ook veel vuil in het schoepenwiel van de pomp kunnen zitten waardoor onvoldoende waterdruk, dan werkt de verwarming ook niet.

MVG

Ik zou zeker ook explodedviewnr 0429 AFLOOPVENTIEL nr 166874 bekijken op roestvorming.