Printje Audio Power Led met/zonder componenten.

Je kan nu (t/m zondag 22 januari 2012) APL-printjes bestellen op http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=44&t=15319.

Leuk, maar je moet eerst inloggen.

Nou en, dat kost toch niks.

Niet iedereen heeft zin om overal maar accounts aan te moeten maken, om alleen te checken of het interessant is.

Leuk, de schakeling was me nog niet opgevallen :)

En die printjes kosten dan ... ?
Deze (leuke) schakeling is toch bijna het etsen niet waard?

Voor ervaren soldeerders is een printje inderdaad overbodig, maar voor een groter publiek is het wel nodig.
Het is een super sjiek printje geworden, dat ook met fastonnetje aangesloten kan worden voor de niet-soldeerders.
http://www.luidsprekers.org/APL-pcb.jpg
De printen hebben een selectief goud-finish, dit is voor handsolderen erg prettig, ze hebben een soldeermasker, geen silkscreen en kosten €4/stuk incl. B.T.W.
Als iemand anders het goedkoper kan, dan hoor ik dat graag.

Bij afname van 10 stuks, kosten ze bij seeed 3 dollar per stuk, inclusief verzendkosten.
Als je ze zelf panellized, en thuis in stukjes zaagt, kan je er 4 op een panel zetten, en zit je aan 75 cent per stuk.
Bij 50 stuks zit je al aan 2,40 dollar per stuk, of 60 dollarcent als je zelf panellized.
Bij 100 stuks is het 2,30 dollar/57,50 cent.

Als ik de volgende honderd (wel geknipt/gezaagd!) via jou bestel hoeveel kost me dat dan all in?

Hij doet dat niet zelf, maar verwijst naar seeed (of itead, die gaan naar dezelfde fabriek).

Zie ook dit topic over PCB fabrikanten.

Op 21 januari 2012 00:37:58 schreef Tommyboy:
Bij afname van 10 stuks, kosten ze bij seeed 3 dollar per stuk, inclusief verzendkosten.

10 printjes van 5x5 kosten 9.90 dollar bij seeedstudio, voor nog geen 10 euro heb je ze in huis inclusief verzendkosten. Als je het beetje handig indeelt passen er twee of drie van deze printje op een 5x5cm print. Voor 10 euro kan je er dus stuk of 20 a 30 hebben.

Onderdeeltjes kosten ook erg weinig, 2 a 3 euro heb je 100 transistors, weerstandjes, leds, zijn ook goedkoper, bij elkaar zal dat nog geen 10 euro extra zijn voor 30 printjes te bestukken.

Printje met onderdelen kan je dus maken voor 0.75-1 euro ongeveer, met alle onderdelen erbij. :)

En als je ff een nieuw ontwerp maakt met smd ipv thru-hole, dan kun je 3x zoveel printen op dezelfde ruimte kwijt :).

Niet zeuren over solderen, het is niet eng, iedereen moet een 0805 / 0603 op een print kunnen krijgen.

Tenzij je een dakgoot soldeerbout gebruikt :P Maar dan lukt een standaard tor of weerstand ook niet.