Hey,
Ik ben een grote fan van alles wat met audio te maken heeft, en vandaar dat ik na regelmatig even de site checken, een account heb aangemaakt.
Nu zit ik met het volgende,
Ik van het zomer weer op vakantie, en wil graag wat audio mee nemen, echter willen we graag wat power. nou zitten we met het probleem dat de camping maar 900 watt kan leveren.
Gezien het feit we meerdere apparatuur (kokertje etc etc.) gebruiken. Moet ik dus het voor elkaar krijgen om mijn boxen (die ik evt met een versterker erbij inbouw) de spanning desnoods te verlagen dat ik het wel kan gebruiken. Bestaat er iets van splitters hiervoor?
Ook vroeg ik mij af, wat de beste oplossingen hiervoor kunnen zijn. Moet ik zelf wat gaan bouwen? Of moet ik iets bedenken van een accu of batterij voor op de camping? En welke mogelijkheden zijn hier weer voor.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en als ik nog wat gegevens moet melden roept u dat maar.
''Legend
M-i-c-h-e-l
Honourable Member
Helemaal mijn idee.
Komt nogal asociaal over: lekker de jukebox voluit midden op de camping... Gezellig voor de andere gasten...
Op een normale camping inderedaad niet doen. Als de TS naar zo'n jongerencamping gaat kan het prima.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
anyway, je verbruik moet dus onder de 900 watt blijven. Als je je waterkokertje & combimagnetron & electrische deken & tv met satelietontvanger & electrische kachel etc uit laat maakt dit al veel verschil en moet je een behoorlijke versterker meenemen wil je hier overheen gaan. Een manier om het verbruik constant te verhogen is er niet, of je moet een tweede aansluiting erbij nemen.
@MAH: mijn toch wel bescheiden technics trekt >1100 W uit de WCD.... dus op 900W gaat hij niet heel lang leven: ding levert overigens maar 2x 120W in 8 ohm hoor... dus een echte poweramp is het ook niet..
Maar met een fatsoenlijke klasse D kom je idd wel een heel eind. Zet er een paar hoog rendement speakers aan en je blaast de halve camping ondersteboven..
EricP
mét CE
Dat zal een beste kachel zijn dan 
Overigens is 2x10W voldoende om je eh... minder populair te maken op de camping.
mijn energie leverancier is vandaag idd flink blij met mij geweest idd: het hele meubel waar hij instaat is inmiddel handwarm: (meubel is > 2 meter lang en 40 cm hoog en van spaanplaat van 4 cm dik.. Boven de versterker is het nu niet meer comfortabel warm....)
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
computerman30
Als de rook uit een component is verdwenen dan weet je dat hij is overleden.......
Nou ik mag hopen dat je niet bij mij op de cmaping komt te staan want dan kunnen we nog wel is trubbels krijgen.
en ach een hele goede oude knip tang doet ook wonderen.
Maar waarom in hemels naam een 900watt audio installatie mee naar de camping.
Ga je daar een disco avond geven of zo en je mag wel uitkijken anders mag je wel een vrachtwagen meenemen om daar alles te krijgen op de camping.
Maar bij deze toch suc6 en als je me maar met rust laat op me camping
hahahahahaha
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ach , je neemt een kastsleutel mee en tapt een 2e voeding van een lantaarnpaal af. in de zomer is het gras lang , dan valt de kabel langs de weg niet op
hoewel een schoefje op de juiste plaats in de verdeelkast draaien ook scheelt ( ongeveer de hoofdzekering van de hele kast aan voeding
)
Opabob
Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ach , als hij de verkeerde paal pakt , dan gaat de muziek ook om 12 uur uit , dan blijven alleen de splitsingen en kruisingen verlicht 
maarja dan heb je toch altijd nog de grote brede buurman die vanwege eerdere ervaringen een heggeschaar had meegenomen.
Afgezien of het handig is kun je beter de luidspreker aanpassen dan de versterker:
een willekeurig voorbeeldje
-de DAP- 42 doet: 88 dB bij 1 watt op een meter gemeten (kleine, goedkope luidspreker)
-bij de DAP -k115 geven ze 96dB bij 1 watt gemeten op 1 meter
dat scheelt dus een hoop. 3 dB meer klinkt in onze oren als dubbel zo hard
Op 28 januari 2012 11:38:09 schreef Jan klaasen:
...3 dB meer klinkt in onze oren als dubbel zo hard
Het klinkt niet alleen dubbel zo hard, het is dubbel zo hard.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Ik weet of de topicstarter serieus wil gaan blazen of gewoon iets meer wilt hebben als twee speakers met penlites op een koptelefoonuitgang. En als ie in een moderne geisoleerde camper zit zal de herrie bij de buren misschien ook meevallen.
Als je een "gewone" huisversterker neemt of een 5.1 setje met niet te grote subwoofer zal t wel loslopen. Het maximaal vermogen wat achterop staat wordt meestal niet afgenomen. Stel er staat op de voorkant 5x100W+200W is dit meestal overdreven. Op de achterkant staat bijvoorbeeld al 230V/150W en op de sub 50W. De sub wordt meestal wel apart gevoed. Maar dan nog is het opgenomen vermogen bij normaal gebruik ongeveer een kwart. Dus heb je voor heel behoorlijk geluid maar 50W nodig.
Op 28 januari 2012 11:43:04 schreef KlaasZ:
[...]Het klinkt niet alleen dubbel zo hard, het is dubbel zo hard.
+3dB was toch een verdubbeling van het geluid (dus een 2e speaker aanzetten) +6dB is toch 'echt' 2x zo hard?
@timberleek:
WAT ZEG JE?!?!?!?!??!!!
BTW is het IEMAND al opgevallen dat TS al lang afgehaakt is.. Ik zie iig niets meer van hem.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Ik weet wel dat 3dB verhoging op spanningsniveau een verhoging van 6dB in vermogen oplevert bij een gelijkblijvende R.
dB is alleen een schaal of factor, dus dat duidt dus niet automatisch aan of het om vermogen of spanning of geluidsdruk gaat. Dat moet blijken uit de context.
o ja dat was het
Sorry HmH, het is even geleden dat ik met dB heb gerekend, het was verkeerd blijven hangen
*pakt zijn boeken uit de kast en gaat in de hoek zitten*
ik bedoelde meer dat op deze volume's je twarsch al lang stikdoof bent, hoe het ook weer exact zat.. weet ik ook al lang niet meer...
ja deze volumes wil je ver vandaan blijven. Ben ook benieuwd welke camping dat toestaat. Ook de gemiddelde jongerencamping heeft zijn grenzen.
het zat geloof ik zo dat spanning en stroom 20*log(versterking) waren en vermogen (na wat omschrijven) 10*log(versterking).
Bedankt voor alle reacties,
Voor de duidelijkheid gaat het om een jongerencamping en inderdaad de bedoeling wat power te hebben om te feesten
. Over een paar 10watt boxjes had ik allang over nagedacht.
Ik ben eerder naar de camping geweest en weet dus wat ik kan verwachten en tot hoerver ik kan gaan.
En ik was nog gewoon actief hoor, wilde het alleen nog even afwachten
Nou ben ik zelf denk ik ook niet helemaal duidelijk geweest.
Ik ben dus op zoek naar (zo compact mogelijk) een manier (en zo laag mogelijk spanningsniveau) te krijgen.
Nou bedoel ik niet dat ik de 900watt wil opzoeken en dus 1000watt boxen en noem maar op wil gaan neerzetten. Waar het mij om gaat is dat wij dus ook een koelkastje en alles hebben staan.
De opmerking van de 3-6db vond ik een hele goede.
Echter weet ik nu niet goed waar ik precies naar moet zoeken.
Is het anders een idee om een aparte iets te vinden voor het regelen van stroom??
Bedankt!
Het verbruik van een doorsnee versterker hangt direct af van de stand van de volumeknop.
Zorg dus voor een efficiente versterker met een lage ruststroominstelling, of een klasse D versterker. Verder gebruik je het best speakers met een hoog rendement. Kap tevens het laag onder de ca. 50hz af. Zo werk je het zuinigst.
aggregaatje misschien een optie? als je toch herrie ga maken kan dat er ook nog wel bij. en volgens mij zal een versterker echt niet zoveel trekken tenzij je echt pro ga. opstart stroom is vaak het hoogst. even de elco's voltrekken en dan blijft ie een stuk lager.