Hallo,
ik heb hier een kenwood tuner van het type KT-3050L.
Het probleem hiermee is dat deze niet aan gaat.
Het lijkt me dat het IC 10 (op de print van het bedieningspaneel) op de "power" uitgang geen signaal geeft, noch wanneer ik de powerknop indruk. Voor de rest zijn de voedingsspanningen op dit IC wel aanwezig. Ik heb al zitten denken aan zelf met een externe voeding een spanning aan te leggen aan de power-uitgang van het IC om te zien of de tuner dan wel zin heeft om aan te gaan, maar ik heb dit nog niet geprobeerd omdat ik eerst jullie advies wil.
De elco's van de voeding zijn nog goed trouwens.
Op de grote print meet ik wel rare dingen, op PNP-transistor Q35 meet ik bijvoorbeeld op de basis 22.7V, op collector 0V en op emitter 22.9V. In het schema staan andere spanningen aangegeven, maar ik weet niet of de spanningen in het schema zijn van op het moment dat hij normaal aan zou staan.
Iemand suggesties voor wat ik nog kan proberen?
In deze link staat het schema van de tuner: http://fileshare.eshop.bg/downloadsm/47819/Kenwood_KT3050.html
Het probleem komt blijkbaar meer voor bij deze tuners, een linkje naar een duits forum waar het ook over dit type tuner gaat, maar helaas ben ik niet goed in duits. http://www.mysnip.de/forum-archiv/thema/8773/555480/Kenwood+KT+3050+L.…
Pertinax
Mijn thuis is waar mijn Weller staat
De spanningen die je meet rond Q35 lijken te kloppen.
Q35 staat gesperd in de uit stand van de tuner.
Je zou kunnen collector en emitter van Q37 kortsluiten om de tuner geforceerd op aan te krijgen.
Mogelijks werkt de processor niet.
Met de scoop de clock nazien op p34 of p35.
Ook het reset circuit rond IC11; hier zou je evt. weer iets kunnen forceren.
Nazien op de processor of de knopjes gescand worden.
Met het power knopje moet je op p36 van de processor beweging zien.
Ok, bedankt. Hier kan ik al wel wat mee.
Helaas heb ik wel geen scoop maar ik zal zien of ik er ergens een vast kan krijgen.
Omdat ik geen scoop had heb ik geprobeerd met de multimeter in de laagste stand te meten of er iets van spanning uit pin 36 van de µC kwam als ik de powerknop in drukte maar ik kon niks meten. Ik had zelf nog niet gedacht aan de klok en de reset, maar dat zou het inderdaad wel kunnen zijn. Ik ga een van de volgende dagen er nog eens naar kijken.