Wie heeft er een goede zoektip voor mijn versterker die gewoon heel goed geluid geeft hoog en laag

heb een versterker die automatisch uitschakeld na 5 min zonder ingangsgeluid en inschakeld als er ingangssignaal is en doet dat prima (via een relay met antiplop schakeling)

tenzij ik 'm met de voedingsschakelaar uitschakel dan krijg ik 'n flinke plop wat niet hoordt

ik heb ook een beetje brom (50Hz) als de ingang niet aangesloten is op een audiobron

Het gaat om een F9638 MFBbox 3 weg met 2 ingebouwde versterkers , alle elco's in de voedingsdeel vervangen

Ik kan je ook niet echt helpen en ga ervan uit dat je zelf al hebt gegoogled maar evengoed, misschien heb je aan deze mfbforum link iets, daar lijkt trouwens te worden gesuggereerd dat de plop bij uitschakelen van 220 normaal is, wel bij een ander type dan jij hebt? Staan verder ook nog wel wat wetenswaardigheden...

Weet het verder ook niet maar deze post stond hier maar zo zielig :)

Suc6 er mee!

Hoi ief (ief=lief-leuk hé) leuk dat je mij terwillen wil zijn van probleem
en bij mfbfreaks kom ik ook niet verder voor mijn F9638
ben er nu wel achter dat een plof met hard uitschakelen van 220V niet vreemd is ondanks dat 2 andere het veel minder doen vd 4 die ik heb
want bij automatisch uitschakelen hoor ik idd helemaal niets (meer na vervangen van elco van 2 boxen)

blijft wel moeilijk om de oorzaak vd de brom te vinden (anders had ik meer adviezen gehad)

Groetjes Frans

wees blij dat het plop en brom is... kwebbel en lui zou nogal wat anders geven ...

Voor de brom , misschien een ingangstrafo proberen of van de ingang de impedantie verlagen met een weerstand. Kennlijk pikt hij wat op uit zijn omgeving.