Ik heb laatst Eagle gedownload, leuk programma moet ik zeggen! Een stuk simpeler dan Orcad, ik vind het wel handig werken.

Nu ik erachter ben gekomen hoe je groundplanes maak kom ik toch nog een paar problemen tegen. Ik wil bijvoorbeeld een aantal kleine polygonen met andere nets verbinden, +5V bijvoorbeeld. Het eerste is dat ie het niet snapt als ik +5V intyp als net. zijn er speciale commando's voor? gnd en N$12 snapt ie wel bijvoorbeeld.

Wat nog erger is is dat ie de groundplane niet om de andere polygonen heen tekent. Hij gaat er gewoon doorheen en ik heb allerlei opties geprobeerd, maar het heeft geen effect. De beide polygonen hebben dus ieder een verschillende naam (net connectie), maar maken wel contact met elkaar, kortsluiting dus. Hier ben ik al uit, dit doe je door een Rank mee te geven aan de groundplane die anders is dan de rest.

Verder krijg ik een aantal warnings over niet verbonden pinnen, maar alles lijkt in orde. Er zit zelfs een error tussen, maar de print lijkt goed. Kan ik dat gewoon negeren?

Bedankt voor de hulp alvast. :)

Dat van die verschillende singnaalvlakken moet je oplossen door de ranking aan te passen van de vlakken. Zo heb ik het ook al gedaan maar is al een tijdje geleden voor meer informatie moet je maar eens kijken in de tutorial

Ja, daar was ik dus al achter gekomen. ;)

Maar hoe kan ik nu die warnings en die error oplossen, ik doe echt niks fout volgens mij...

Zo ziet het bordje er tot nu toe uit:
http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=LEDklok.gif

Welke error en warnings geeft hij?
Schema?

Bij de drie pad's aan de linker kant van je ontwerp staat er een spoor in de vorm van een + over de middelste pad. Ook bij pin 2 (geteld vanaf links onder) van je bovenste IC (dat ding met die witte stippen) is dat het geval. Doordat deze sporen zeer dicht bij de andere pad's liggen heb je kans op kortsluiting. Verder zit er aan de pad in de hoek linksonder een stukje rood/roze spoor. Als laatste: de ruimte tussen kopervlak en spoor is wel erg klein, kans op sluiting.

Die ruimte heb ik gezet op .016 inch, dat moet zeker genoeg zijn omdat de print gemaakt wordt door een fabriek. Er komt dus een soldeermasker en silkscreen op.

Die kruisjes zijn gemaakt doordat ik thermal relief pads heb aangezet voor het maken van het polygoon. Dat is makkelijker solderen namelijk!

Dat rode stukje had ik idd niet gezien, ga ik ff verbeteren.

Die error weet ik nu niet, ik zit op school, als ik vanavond thuis ben post ik het ff!

Op 7 mei 2004 12:43:34 schreef Benadski:
Die ruimte heb ik gezet op .016 inch, dat moet zeker genoeg zijn omdat de print gemaakt wordt door een fabriek. Er komt dus een soldeermasker en silkscreen op.

Op de screenshot die je geplaatst hebt liggen sommige sporen zelfs aan je kopervlak vast. Dit kan aan de lage resolutie liggen.

Ja, klopt, dat is inderdaad een resolutieprobleem, ik zal ook eens een close-upje maken van de afstand die nu tussen de sporen en het vlak zit.

Op 7 mei 2004 12:58:48 schreef Benadski:
Ja, klopt, dat is inderdaad een resolutieprobleem, ik zal ook eens een close-upje maken van de afstand die nu tussen de sporen en het vlak zit.

Dat hoeft niet, je kunt zelf wel zien of er inderdaad 16 mil tussen zit.