Beste alle,

Ik wil graag leren programmeren in C. Ik heb geen ervaring in vergelijkbare talen. De taal waar ik voorgaand actief was was in PBASIC. Dit is een taal die bedoelt is voor het programmeren van robots (www.parallax.com). Voor de rest heb ik nergens in geprogrammeert. Welk boek zouden jullie mij advieseren? Het moet echt een boek zijn voor een beginners. Zet er ook even bij waarom je juist dit boek zo goed vindt. Dat is wat makkelijker voor de keuze.

RL600

"Het" C boek is natuurlijk "The C Programming Language" van Kernighan en Ritchie! Maar ik kan niet echt inschatten of dat een goed beginners boek is...

The C programming language is inderdaad het boek en geeft een complete beschrijving van alles wat je in C tegenkomt.

Een ander boek wat erg compleet is is deze: http://publications.gbdirect.co.uk/c_book/

Let wel op dat dit generieke C boeken zijn, die puur over C gaan en niet gericht zijn op microcontrollers. Als je meer dat wilt leren dan kun je misschien beter een boek als dit: http://www.amazon.com/Programming-Arduino-Getting-Started-Sketches/dp/… icm een Arduino aanschaffen.

Het belangrijkste is om ook gewoon te gaan programmeren; C leer je niet door alleen een boek te lezen.

Zelf programmeer ik o.a. AVR's.
Ik vind het boek van Wim Dolman erg duidelijk;
http://mic.dolman-wim.nl/index.html

Is ook te gebruiken bij het programmeren van de AVR's die op een Arduino gebruikt worden.

Sorry dat ik een beetje onduidelijk was, maar met het programmeren in PBASIS wou ik alleen zeggen wat mijn achtergrond is in programmeren. C wil ik echt leren los van de robotica. Het is vooral de bedoeling om apps te gaan maken. Hiervoor wil ik graag C leren.

RL600

Op 8 juni 2012 13:07:55 schreef RL600:
Sorry dat ik een beetje onduidelijk was, maar met het programmeren in PBASIS wou ik alleen zeggen wat mijn achtergrond is in programmeren. C wil ik echt leren los van de robotica. Het is vooral de bedoeling om apps te gaan maken. Hiervoor wil ik graag C leren.

RL600