Ik zou graag een instrument versterken met piëzo elementen (http://www.conrad.be/ce/nl/product/710397/Pizokeramisch-element-EPZ-se…) kan ik eender welk instrument versterken door van het piezoelement naar een femalejack te gaan en zo met een kabel naar mijn versterker? Of moet daar nog vanalles tussen om goeie kwaliteit sound te verkrijgen?
Versterker is een Roland AC 90 acoustische versterker en voor de percusie zouden we een Bass versterker gebruiken van Orange ik weet niet juist welke wattage of welk type
Een fatsoenlijk piëzo element kun je zonder probleem gebruiken voor akoestische gitaar, akoestische snaarinstrumenten en ook aansluiten op die Roland versterker.
Overigens, indien kwaliteit er niet toe doet, kun je dat ook gebruiken voor drums of djembé of evt xylofoon. Verdere electronica zou in weze niet nodig hoeven te zijn maar een preamp is wel handig.
Kijk ook hier even voor wat diverse pickups:
http://www.thomann.de/nl/piezo_groeftaster.html
Ik hoop trouwens niet dat je dit zo wil gaan toepassen om live te spelen?
[Bericht gewijzigd door Roy B op (49%)]
Opnemen, als het voor jezelf is, ok.
Maar eeuh, als je het goed wil aanpakken zul je toch echt microfoons moeten gebruiken. Drums met elementjes...jakkes, of vervangen door samples met drum-a-gog, maar ook dat is jakkes.
Voor live zou ik een xylofoon ook oppikken met een microfoon. Beyerdynamic M201 is daarvoor een goede keuze. Op budget werkt een Shure SM57 van 99 euro ook altijd wel goed (buiten het feit dat ik het niks vind, maar ok).
Kijk eens even hier voor fatsoenlijke piëzo's voor goede prijzen:
Ziet er goed uit maar ik hou er van de zaken zelf in elkaar te steken en wat te experimenteren wij maken met onze band dan ook graag experimentelere muziek mss heb je al gehoord van "glitch"? dat is een stijl waar het geluiden van electronische hardware "fouten" gesampelt worden en dmv EQ aanvaardbaar gemaakt worden. Ik zeg niet dat we perse die kant uit willen maar wie weet welk geluid we krijgen.
Toch bedankt voor de degelijke tips ik kan alvast aan de slag!!