R-Tronic
Easy come, easy go.
Hoi allemaal.
Zou het mogelijk zijn om Winamp op de pc te laten afspelen door een druk op de knop van mijn mengpaneel?
Mengpaneel is een Behringer Dx2000USB.
Die heeft track start knoppen die op een 6,35 mm Mono jack connectoren een signaal geven van volgens mij 5 Volt.
Voor m'n platenspelers is dit niet moeilijk, gewoon 1 van de twee startknoppen eraan knoeien met een relais.
Maar op de pc weet ik het niet.
Zou heel mooi zijn als het kon.
Alvast bedankt voor de reacties.
Hoe ik het zou proberen is;
Knoop je mengpaneel knop aan een k8055 van Velleman.
Maak een programmaatje in VB.NET dat via Sendmessage ofzo een bericht stuurt naar winamp om de muziek te starten.
Ik heb zelf dit een keer gemaakt maar dan met een losse knop; programmaatje heb ik helaas niet meer 
Edit: volgens mij heb ik dit (klik) toen gebruikt.
[Bericht gewijzigd door Bart-Jan12 op (19%)]
R-Tronic
Easy come, easy go.
Hmmm, programma maken in VB zal lastig worden. Ik kan nog net een Cirkelcalculator uit een VB boekwerk schrijven. Er zal vast wel iemand zijn voor wie dit een peuleschil is maar dat is dan probleem 2.
Eerst maar eens kijken naar die Velleman kaart.
Wat doe je met dat VB programma?
Een aanslag van de "x" toets nabootsen?
Omdat die gebruikt word voor het starten van muziek.
Tomske
PA5TD
Vroeger wel eens gebruik gemaakt van deze plugin. Denk wel dat een native seriële poort gebruikt moet worden.
http://www.winamp.com/plugin/com-port-winamp-control-v141/80524
Dit is redelijk eenvoudig met een relais uit te voeren.
Handige How to erbij: http://www.danielandrade.net/2005/11/17/howto-external-winamp-control/
[Bericht gewijzigd door Tomske op (18%)]
R-Tronic
Easy come, easy go.
Oke bedankt allemaal.
Hier ga ik me ff lekker in verdiepen. Als ik het goed heb, hebben alletwee de pc's nog seriele poorten.
Resultaat komt over een tijdje in een show your projects topic. M'n studio ondergaat over een maand een verbouwing en dan wil ik ook gelijk alles goed hebben haha.
Nogmaals hartelijk dank hiervoor.
Groeten R-Tronic