Beste,

Ik ben tamelijk nieuw hier, en zag dat een aantal van jullie behoorlijk veel weten, en aangezien ik een leek ben leg ik het euvel hier neer.

Wat het punt is, we hadden gisteren muziek aan en opeens was de muziek weg, het enige wat de Philips nu nog laat horen, is een heel klein beetje geluid als ik de stekker eruit trek.

Wat te doen? Of is deze Philips afgeschreven?

Hartelijk dank!

Groet,

Hans

Ik denk dat het volledige typenummer FW-M355 is, dat maakt het wellicht voor anderen ook wat duidelijker.

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem in te perken? Heb je op geen enkele bron geluid meer? Komt er op de hoofdtelefoon nog wel geluid? Wordt een CD nog ingelezen, dat soort dingen.

Groeten, Ron.

Dat klopt inderdaad het is een FW M355, bedankt voor de toevoeging. Daarnaast heb ik een cd geprobeerd, radio maar nog geen koptelefoon, dat is het eerste wat ik zo ga doen. Ik zie wel dat de geluidsbalkjes op het display op en neer gaan, wat in mijn beleving betekent dat het geluid wel ontvangen wordt maar niet doorgegeven wordt aan de boxen in leektaal.

Groet,

Hans

Een kleine toevoeging, oordopjes net getest, en die geven prima geluid aan de frontingang zeg maar.

[Bericht gewijzigd door ghanzy op (12%)]

stond de set hard toen de boel ermee ophield ? kan zijn dat de boxen het begeven hebben ,maar dan zijn ze wel gelijk stuk gegaan.

je hebt niet een knop ingedrukt met mute of speakers off oid ?

de set stond vrij hard inderdaad, maar lang niet op max. Kan dat ja? Ik heb naast de standaard boxen ook nog twee Elac boxen er op aangesloten, en niets doet het! wat wel heel raar is dat als ik de stekker uit het stopcontact haal dat ik wel heel kort, iets van 1 seconde geluid hoor...

het zou kunnen dat er 1 trap uitligt en de beveiliging inschakelt . je zou dan wel zeggen dat er een indicatie van komt in het display ofzo.

een printzekering die eruit ligt kan ook nog een reden zijn. philips had nogal een handje ervan om veel van die zwarte zekeringen erin te zetten .

Klinkt idd als een gevalletje van overbelasting.
Hoe had je die speakers aangesloten ?
En wat voor impedantie hebben de speakers ?

Allereerst dank voor jullie reacties, ik had er 4 speakers op aangesloten, 2 standaard, en 2 Elac speakers. Eigenlijk zijn deze gewoon op de normale manier aangesloten geweest, dus dubbel draad in de zwarte en rode gaatjes achter die clipjes. Uit mijn woorden is te concluderen dat ik er compleet geen verstand van heb..

Zo weet ik ook niet wat dit betekend:
- impedantie
- 1 trap
- printzekering

En daarnaast is mijn vraag, valt dit te verhelpen of is dit einde oefening en kan ik beter een nieuwe kopen?

Nogmaals dank.

Groet,

Hans

Als je er totaal geen verstand van heeft, kan je beter een nieuwe kopen of laten nakijken door iemand met verstand ervan.

De set is 'slechts' voor 2 speakers geschikt!
Als je er 4 aansluit - 2 per kant - dan veranderd de impedantie dusdanig dat het circuit niet meer klopt en de uitgang vanzelf defect raakt.
Je moet een speaker zien als een speciale weerstand van 4 ohm ( of 8 of wat dan ook ) , als je nu 2 speakers aansluit zoals jij hebt gedaan dan wordt de weerstand de helft en klopt het circuit niet meer met als gevolg een defecte uitgang, in deze sets zijn dat vaak IC's gemonteerd op een koelblok, eenvoudig te vinden en te controleren.

2 speakers op een aansluiting die voor 1 gemaakt is, kan je alleen straffeloos doen als je weet wat impedantie betekent. De straf op het overtreden van natuurwetten is in dit geval waarschijnlijk een opgeblazen eindtrap, of als je geluk hebt een beveiligingsweerstandje dat je alsnog niet simpel zelf kunt vervangen. Binnenbrengen bij iemand die eraan kan meten is de makkelijkste oplossing.

Je kan niet zomaar meerdere boxen samen knopen en deze in de clipjes van je luidspreker uitgang drukken, het kan wel maar als je dan gaat feesten en harde muziek draaien dan gaat het vanzelf stuk.

waarschijnlijk zijn die Elac speakers 4 ohm, samen met die 6 ohm orginle speakers betekend dat bijna kortsluiting.

Jammer maar helaas. je kunt het niet simpel zelf maken.

Kijk! Zo leren we nog eens wat. Het enige dat ik raar vindt is dat het al 6 jaar goed gaat zo, en nu ineens stuk. dus als ik het goed begrijp kan ik beter voor een nieuwe gaan. Zijn meerdere boxen alleen mogelijk met een versterker?

Bedankt weer!

Het gaat pas mis als hij langere tijd speelt en/of op een hoger volume, of als hij het gewoon zat is om chronisch teveel werk te moeten verrichten.

Wat er in jouw setje zit, is eigenlijk ook een versterker. Het gaat dus niet altijd goed bij versterkers. Het gaat in elk geval goed als er op de versterker meerdere uitgangen zitten en je je houdt aan de luidsprekerimpedanties die in de gebruiksaanwijzing staan of opgedrukt staan op de versterker.

Wel is het zo dat je met impedanties kunt rekenen alsof het weerstanden zijn. 2 luidsprekers van 8 ohm kun je parallell op een 4 ohm uitgang zetten, maar niet op een uitgang die 6 of 8 ohm aankan.

Hoi Hans,

Ik heb een iets nieuwer model van Philips en die deed ook even niks meer toen er per ongeluk kortsluiting in 1 van de speakerkabels kwam...
Heb de set toen aangezet en de stekker eruit getrokken.
Paar minuten gewacht en toen deed hij weer normaal.
Ik zou gewoon de originele speakers alleen erop aansluiten en dan kijken of hij het weer doet...
Mijn setje heeft een relais erin zitten welke je hoort klikken als je hem inschakelt met speakers erop..Zonder speakers hoor ik dit geluid niet..
Mocht dit niet helpen dan kan je ook proberen om de set zonder speakers aan te zetten en uit te zetten door de stekker uit het contact te trekken.
Daarna dan weer alleen de originele speakers aansluiten.
Als dat niet werkt dan is er echt iets doorgebrand in de eindtrap.
Vroeger plofte er een zekering maar met dat moderne Philips spul is het allemaal vast gesoldeerde beveiliging..
En dat zit vaak op hele onhandige plekken ingebouwd, geef mij het oude spul van ze maar daar kon je nog enig touw aan vastknopen..

Groetjes en succes..
Ramon

Bedankt mensen! Ik heb nu toch maar besloten om een andere aan te schaffen. Dit setje gaat al weer een jaar of 8 mee, en ben op zoek naar iets degelijker geluid.

Mijn oog is gevallen op deze twee setjes en wil een keuze daaruit maken, kan ik in dit zelfde topic jullie om advies vragen? Of is dat niet de bedoeling?

BDVE800W
LG LHRH760IA

Hartelijk dank.

Groet,

Hans