Ola,
Ik heb een klein probleempje met het geluid in mijn auto.
Als ik mijn geluid op een luider niveau zet, maken mijn tweeters een knallend geluid bij elke beat.
Ik weet dat de tweaters niet kapot zijn (al weet ik het toch niet helemaal zeker) maar we gaan er vanuit van niet 
Het is tot geluidsniveau 16 geen probleem, maar bij 17 komt het plots tevoorschijn.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat er teveel van mijn basssignalen naar mijn tweeters gaat omdat deze allemaal parallel staan op de 2 kabels die uit mijn autoradio komen.
Ik hou er gewoon van om mijn muziek eens wat luider te zetten.
(zonder de buitenwereld te storen) 
kan ik dit op een simpele manier oplossen met bv een condensator?
Het vervelende is dat mijn tweeters vast zitten geplakt in de voorkant van mijn dashboard dus om er in te kijken moet ik al echt beginnen trekken en ben ik bang dat ik de behuizing kapot maak 
alvast bedankt
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
In vrijwel alle autotweeters zit een condensator (hoogdoorlaatfilter) ingebouwd, anders branden ze bijna meteen door, als een leek ze aansluit.
Je hebt meer vermogen nodig. Een extra versterker is het enige dat kan helpen. De meeste autoradio's geven maar 12 watt per kanaal, ook al staat er veel meer op de frontplaat. Als je veel bas wil, dan is dat erg weinig.
Mijn bass klinkt op dat moment eigenlijk nog vrij goed, mijn autoradio zou 4*50 watt moeten leveren of zit ik dan verkeerd?
Zou moeten. Ik heb nog geen enkele autoradio gezien die de spanning van de accu verhoogt. (zullen er vast wel zijn?)
Even simpel berekenen: Dus je hebt 14V maximaal. Met een pure sinus die van 0 tot 14V gaat: 14/2 is 7V amplitude.
7/4(ohm) = 1.75A
1.75*7=12.25W
En dan heb ik zelfs de piekwaarde van de amplitude gepakt / geen rekening gehouden met verliezen / spanning van een volledig volle accu gepakt / etc.
[Bericht gewijzigd door heggico op (12%)]