Deze zgn. "plano radio" geeft nog wel geluid maar er klinkt als het volume op 0 staat een lichte brom en de muziek geeft bij lage tonen een soort plop geluid en erg hard kan ie ook niet meer. Uitgedroogde condensators?

Alvast bedankt voor reactie.

Zou kunnen lichtnetbrom of modulatiebrom? Kijk ff naar de ripple op de afvlakelco de EZ80(?) kan ook kassieweilen zijn. Een plopgeluid zou ook iets van 'motorboating' kunnen zijn. Koppel C van de endpit ook even checken. Zit op de g1 van de buis.
Uit het hoofd, heb even geen tijd het schema te bekijken!

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (11%)]

De vraag is ook wat je 'licht' noemt. Als je een brommetje hoort met je oor in de luidspreker, dan is dat normaal...
Is hij op alle bereiken zacht? Je kunt de versterker testen door in de PU stand er signaal in te stoppen.

Brom is meer aanwezig als normaal. En op alles is hij zacht. Hij heeft tot nu altijd redelijk goed gespeeld. Ik ken dit exemplaar al vanaf kindszijn. Mijn ouders hebben hem namelijk 50 jaar geleden zelf nieuw gekocht. Sinds een tijd staat hij bij mij en de laatste jaren heeft hij zo een paar uur per week gespeeld. Maar de laatste tijd hoorde ik wel dat hij soms spontaan zeer helder en harder ging spelen en dan weer inzakte qua geluid. Sindsdien niet meer gebruikt, maar toen ik hem gister aanzette klonk het dus als bovenstaand. Verder is de vervorming (plop effect bij lage tonen) op alles te horen. Verder zijn het ook niet de luidsprekers, die vervormen na 50 jaar ook wel iets, maar dan moet je hem erg hard zetten.
Oh ja, het lijkt inderdaad een lichtnetbrom

Weet je zeker dat hij in de stand pick-up ook zacht is?
Ik zou eerst de voedingsspanning eens meten, moet op de eerste elco na de gelijkrichter (EZ80) zo'n 210 volt zijn...
Spanningscaroussel beste op 220 laten staan, als 'ie op 240 staat wil dit nog wel eens problemen geven...

Ik heb toch maar besloten dit eerdaags door te schuiven naar een kennis die thuis is in de buizentechniek. Bedankt voor de reacties tot nu toe.