reset van Soehnle weegschaal

Hallo,
kan iemand me uitleggen hoe je een Soehnle personen weegschaal model Shape F3 reset?

Om een of andere reden heb ik iets verkeerd gedaan en nu krijg is de aanduiding 53.4 kg als ik de weegschaal aanzet, ook al ligt er niets op de weegschaal.

Vermoedelijk is het nulpunt van de weegschaal weg.

Wat ik al geprobeerd heb is
- de batterijen eruit
- de batterijen eruit en 3 minuten wachten
- batterijen eruit en terug erin terwijl een aantal knopjes ingedrukt werden.
uiteindelijk heeft het allemaal niet geholpen.

De weegschaal heeft 4 druk toetsen
- onderaan een voor omschakeling kg / st / lb
- bovenaan drie stuks : enter, up-toets en down-toets

Wie weet raad ?
bedankt alvast

batterijen vervangen ook al getest ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Je kunt de handleiding zo downloaden (google), daar wordt niets over tare of reset functies geschreven, wel over een procedure om de weegschaal in te stellen voor een persoon. Misschien helpt het om die procedure nog eens te doorlopen?

Lijkt op een defect (??). Ik heb zelf een weegschaal van dit merk die automatisch kalibreert als hij de indruk heeft dat het nulpunt niet goed staat.

Hoe zet je hem aan? Kun je de aan/uit toets een paar s ingedrukt houden misschien dat dat werkt.

Handleiding:
http://www.soehnle.de/index.php?id=119&L=1

Wees er van overtuigd dat er geen water is ingelopen, want idd lijkt op een defect, haal de batterijen er gedurende lange tijd er uit, mogelijk heeft hij een interne batterij voor de data opslag als het geen flash is.

overbelasting zou niet echt kunnen max is 150kg

Dit doet wel aan een auto-nul functie denken:

1. De batterijen aanbrengen.
Opmerking:
De lichaamsanalyseweegschaal - na het aanbrengen van de batterijen -onmiddellijk (zolang 0.0 in het display verschijnt) op een effen oppervlak plaatsen en wachten tot de weegschaal zelfstandig uitschakelt. Pas dan kan de data-invoer starten.
Anders zou het mogelijk zijn dat het gewicht van de weegschaal bij de eerste weging per vergissing meegerekend wordt.
Hetzelfde kan ook in het normale bedrijf gebeuren wanneer de weegschaal voor het wegen in de hand genomen wordt.

Maar dat zul je al wel een aantal keren geprobeerd hebben. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

nog bijkomende info

@ testman : de batterijen zijn nog zo goed als nieuw, het toestel is amper 2 maand oud.

@ Franzki : voor zover ik weet zit er gaan aan/uit knop op.
Enkel op de weegschaal gaan staan en dan zou hij aan moeten gaan.
Dat doet hij ook, alleen duidt hij 53.4 kg te veel aan.
(nochtans is de zwaartekracht hier in België ongeveer gelijk aan die in Nederland).

@ xcellency : water is er echt niet ingelopen.

@ Frederick : na nieuwe batterijen heb ik het ding op een vlakke vloer gezet, zelfs geprobeerd de batterijen er in te steken als de weegschaal horizontaal stond. Allemaal boter aan de galg :-(

Vermoedelijk is het ding op weg naar de eeuwige jachtvelden....
Ik wou het me gemakkelijk maken en het ding terug (proberen) te maken, in plaats van de hele administratieve molen te moeten doorlopen om een nieuw / vervang toestel te krijgen.

Ik wacht nog even af, anders gaat het onding terug naar de winkel.