hallo iedereen, ik heb gezocht naar een antwoord in het forum maar vond niks.
Ik moet een machine maken die door de computer wordt aangestuurd.
Er zitten 4sensoren in, 2encoders(geven 60pulsen per omwenteling een beetje zoals tachometer), 2frequentieregelaars, en 2stappenmotoren.
De stappenmotoren worden aangestuurd via een PIC en nog enkele IC's, maar de schakeling zelf wordt ook aangestuurd met de computer.
Er is dus nodig:
8 digitale ingangen en uitgangen
2analoge ingangen en uitgangen
Ik had al gehoord van een schakeling die de uitgangen en ingangen van de RS232 omzet naar meerdere uitgangen en ingangen + analoge ingangen en uitgangen.
Nu dacht ik, ik ga ffe op zoek naar een schema voor die interface op google maar ik vond niets.
Wie kan er mij aan een schema helpen van een universele interface voor de RS232
Heeft er iemand een ander idee, met de parallele poort of USB poort?
Alvast bedankt
No_Brain
"What are we going to do tonight, Brain?". "Same thing we do every night, Pinky: try to take over the world!"
Serieel en parallel gaan er over een paar jaar uit. USB is nog niet zo mega veel info over te vinden (als je zoekt zal je het heust wel vinden, Atmel heeft daar leuke IC's voor).
Het beste kun je een microcontroller aan de pc knopen en de microcontroller laten communiceren met alle randapparatuur. Voordeel hier van is dat je via een simpel protocol alle opdrachten kunt verzenden en ontvangen.
www.allegromicro.com heeft leuke driver-IC's voor stappenmotoren.
het boek "Pc poorten onder windows" van www.elektuur.nl is misschien iets voor jou, ik heb er veel van geleerd.
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
http://www.beyondlogic.org => USB
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
De universele interface uit het boek "Pc poorten onder windows" heeft 8 digitale in- en uitgangen, en 1 analoge ingangen. Werkt wel aardig, meer info hier: