Ik heb hier een Sansui AX-111 versterker op de bank staan die uitviel tijdens werking. Nu, als ik deze test werkt deze goed. Voor mezelf lijkt het rechterkanaal wel iets doffer te klinken dan het linkse.
Er staat geen DC op de uitgang.
Na alle stof weg te blazen intern zie ik dat de 2 eintrap elco's lichte sporen vertonen van lekkage ?
Ik zal deze alvast vervangen. Zijn er nog punten die ik best controleer ?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
je bedoelt de grote elco's ? die zijn gelijmd aan de print ivm het loskomen uit de soldeer anders.. als er kant doffer klinkt , draai de bron aansluitingen eens om , pak een andere ingang en draai de boxen om van uitgang , als je het dan nog merkt is het wrs een elco in de signaallijn welke gaar is .
Inderdaad die bedoel ik. Ik zal je advies eens volgen ivm het aansluiten. Hoe test je een rotte elco eventueel ?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
gezien de leeftijd van het ding , kun je beter alle kleine elco's dan vervangen , die dingen kosten een paar cent dus goed te doen. de grote elco's zijn echter wel duur. probeer ook eens als het kan , om de source direct aan te zetten als er die op zit. soms komt het verschil in geluid door vuile potmeter in de toonregeling..