ief
Weet veel meer niet dan wel.
Fred is een scope 'o fiel 
Zoals eerder vermeld eerst maar is bezig met verhuizen nu en dan gaan we opnieuw op jacht, hier bij V&A lijk ik niet zo veel geluk te hebben, pieste steeds naast de pot.
Als ik die van de foto bekijk (1966) en de mijne voor de geest haal (print) dan denk ik dat de hitachi wel een stuk moderner is als 1970 (staat wel bij radio museum maar denk (dus) niet dat dat klopt. Eerder jaren 80 denk ik.
Zal idd vast wel een onderdeeltje te vinden zijn waar een jaartal uit te destileren valt, in de manual staat het iig niet.
Zelf heb ik uiteindelijk opgeschaald naar een tek2236 vooral ivm digitaal werk.
Grote plus van eenvoudige Philips/Hameg is dat meeste onderdelen nog eenvoudig verkrijgbaar zijn. Schema en service doc goed, goedkoop en leesbaar zijn en er veel kennis is over storingen.
Ze zijn voor veel beginners aantrekkelijk, je moet dus snel zijn. Koop nooit een scope zonder hem gezien te hebben (ontbrekende knoppen of een vage crt).
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
hier bij V&A lijk ik niet zo veel geluk te hebben, pieste steeds naast de pot.
Geduld hebben, ik schat dat ik over een maand weer een gereviseerd philips scoopje in de aanbieding heb.