Sinds enige tijd hebben we een versterker (Denon DRA-325R), platenspeler (Akai ATT05U) (op de phono), CD-Speler (Denon DCD-560) (op de cd), een tv (Panasonic) (op de tape) en een laptop (op de aux) aangesloten. Echter, de platenspeler en de TV audio vallen regelmatig uit bij 1 speaker. Soms vanaf het begin en soms als het al een tijdje aan staat. Het wisselen van de speakers op de versterker heeft geen effect, dan wisselt enkel het probleem van speaker. Het omruilen van de Tape en Aux audio maakt ook niks uit.
Schakelen we de tv van de Humax box af, waardoor we ineens ruis hebben op de TV dan doen wel allebei de boxen het ineens.
Hoe kan dit alles? En waar kan het probleem liggen? Bij de speaker? Bij de versterker?
Wie kan ons helpen met dit probleem? Alvast bedankt!
Op 5 maart 2013 23:00:26 schreef nijhuisr:
Speaker relais misschien, als je hem harder zet is het dan weg?
O, dus dit kan dus een relais zijn? Ik heb hier namelijk een Phonic MAX 1500 liggen die deze kwaal vertoont. Heb hem nog niet open gemaakt, had een duwtje in de rug nodig denk ik. Morgen even kijken dan maar...
Bedankt!
Het komt voor dat op de onderzijde van de print een klodder lijm of kit is aangebracht. Dit zit ter hoogte van de volumeregelaar. Op de een of andere manier gaan door corrosie de onderliggende printsporen onderbreken.
Douwe Bakker
Dus het probleem moet wel bij de versterker liggen? Ik ben een behoorlijke audio-leek dus vandaar ook de vraag:)
Op 6 maart 2013 23:27:33 schreef rikrik:
Dus het probleem moet wel bij de versterker liggen? Ik ben een behoorlijke audio-leek dus vandaar ook de vraag:)
In dat geval kun je het apparaat beter even door een audio vakman laten nakijken
Douwe