hallo
ik zou dus graag een programma schrijven om een radio aab te sturen via voice talk.
de eerste vraag is natuurlijk of dit mogelijk is
en welke taal is daar voor het best
had het graag via een harde schijf gedaan
dus wat ik wil doen :
- een programma op een harde schrijf zetten, op die harde schijf staat het vol met muziek
en als ik iets zeg vb
command hallo ; dat de radio aan gaat
en als ik zeg command disc play
dat die cd dan wordt afgespeeld
dus eigenlijk een mini pc in de auto plaatsen
isdat mogelijk met een taal
dit is mss iets da nog niet bestaat maar ik wil er wel veel energie in stoppen
dank u
.1 geen programmeer eravaring
.2 spraakherkenning
ik geloof niet op het 1e idee dat dit iets gaat worden, of is eriemand die teovallig weet of er een kant en klare oplossing is voor sprakkherkenning?
Anoniem
Tja voor windows bestaat zo'n programma al, namelijk dragon naturaly speaking, maar als je het zelf wil maken wordt het nogal een hele opgave.
Want ten eerste moet je zorgen dat hij je stem herkent, dit wordt meestal gedaan door 3x een woord in te spreken en dan gaat hij daarna vergelijken waar hij op lijkt.
dan wil je het nog in de auto gaan doen ook, dan wordt het al lastiger want dan heb je ook achtergrond geluid, wat je dan krijgt is dat hij je niet meer 'verstaat' of dat hij iets verkeert 'hoort' of zomaar gaat wat doet omdat hij dacht dat je wat zei.
Maar opzich zou ik als ik jou was gewoon ff een goedkope pc of notebook op de kop tikken en dan kijken of dat werkt in de auto met een prog zoals dragon naturaly speaking erop en kijken wat dat doet, enigste probleem dat je dan wel krijgt is dat het een programma is om heel windows aan te sturen en ik weet ook niet precies wat het allemaal doet (heb hem hier liggen maar nog nooit naar gekeken).
Maar dus het is mogelijk als je geen geluid in je auto heb en als je het juiste programma vind/kan maken, maar het zal niet makkelijk worden
Edit:
Ps voor de programmer taal ken je zowat alles nemen wat je wil als het maar je OS ondersteunt, want er zullen gerust wel modules wezen voor spraakherkening voor die progtaal
Gegroet
Will
Er bestaat een pluspakket van windows XP waarmee je de mediaplayer kunt bedienen met je stem. Werkt redelijk goed. Maar voor in de auto????