Hallo iedereen,

Eerst en vooral mijn excuses voor het geval dat mijn berichtje in de verkeerde categorie zou staan, maar ik vond niet echt een gepaste categorie, en deze leek er toch het meest op :)

Ik werk nu toch al een tijdje met zo een actieve usb kabel, met repeater, en externe voeding. Voorbeeldje

Deze komt dan in mijn bureau binnen. Helaas gingen deze kabels al eens stuk (kabelbreuken enz). Nu zou ik graag deze verlengkabel terug in mijn kabelgoot aanbrengen, maar ipv deze er zomaar te laten uitkomen, een een connector (met afdekplaatje)aanzetten, en dan met een soort van USB "patchkabel" werken (zoals bij internet dus) zodat indien de patchkabel kapot gaat, ik enkel maar deze dien te vervangen (en het zou er ook beter uitzien).
Nu kan ik op het internet niet echt zoiets vinden :( .
Nu kwam ik op het idee (o.a. ook om kosten uit te sparen) ofdat het misschien mogelijk zou zijn om +/- 2m voor het einde van de kabel de kabel door te knippen, en er zo een RJ45 (cat5) stopcontact aan te zetten, om dat een RJ45 connector aan het andere einde van de USB connector te plaatsen.

Nu is mijn vraag: kan dat? of hebben die connectoren een te grote weerstand, of zou het sowieso toch niet werken, of bevorderend zijn?

Alvast bedankt!

Een RJ45 aan een USB kabel lijkt me niet erg handig, al was het maar om vergissingen te voorkomen.
(Op echte netwerk jacks kan 48 volt staan, bij een vergissing is dan al gauw wat overleden...)
Je bedoelt zoiets?: http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-USB-Ports-Wall-Plate-Coupler-Outlet-Sock…

Op 1 mei 2013 11:11:52 schreef Arco:
Een RJ45...
...echte netwerk jacks..

Ehh, RJ45 word natuurlijk voor wel meer dan alleen netwerk gebruikt, al was het maar omdat het zulke goedkope prullen zijn. Ik kom ze bv veel tegen voor RS485. Ik ken zelfs apparaten waar ze naast elkaar zitten, voor RS485 en voor ethernet. En uiteraard vergis ik me daar iedere keer mee.

Die USB muurplug is trouwens wel een fraaie, en in ieder geval toch beter dan RJ45

Het kan ook robuuster:
http://catalog.phoenixcontact.net/phoenix/images/productimages/large/53563_1000_int_04.jpg

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (11%)]

Op 1 mei 2013 11:11:52 schreef Arco:
Een RJ45 aan een USB kabel lijkt me niet erg handig, al was het maar om vergissingen te voorkomen.
(Op echte netwerk jacks kan 48 volt staan, bij een vergissing is dan al gauw wat overleden...)
Je bedoelt zoiets?: http://www.ebay.co.uk/itm/2-x-USB-Ports-Wall-Plate-Coupler-Outlet-Sock…

Jep! Dit is exact wat ik zocht :)

En dit zal dan werken? En die dingen zijn USB 2.0 compatiebel?

Oud draadje. Ik weet het... toch even proberen. Inmiddels heb ik het idee opgevat om in mijn auto maar een paar usb oplaadpunten te maken. Maarja, een beetje chique usb poort om in te bouwen kost al gauw 25 euro. Ik wil 4 oplaad puntjes maken. Maar om daar nou zoveel in te investeren vind ik een beetje te. Weet iemand een leuk betaalbaar usb inbouw poortje voor niet al te duur. Ik ken de neutrik plug maar die is me te industrieel... iemand een tip ?

Henk, welkom op circuitsonline. Een ouder topic omhoog halen is al niet de bedoeling als je niks toe te voegen hebt, en een topic van een ander kapen evenmin.

Maar aub even een nieuw topic aan.