Ben je het ook zat steeds met de hand de alarmtijd in te stellen? Hier de oplossing 
Tenminste... dat was de bedoeling.
Als ik van de linkerkant de GND met een van de ingangen (D0 of D1) verbind, dan werkt hij. Maar als ik hem op de parallelle poort alles hoog maak behalve bv. D0 dan werkt het niet. Weet iemand waar dit aan ligt??
ik kan het heeeeel goed fout hebben maar je kunt toch geen stroom in de poort laten lopen tenzij je er een ingang van maakt.
Groeten bart
Net ff gemeten aan dat ding en gekeken wat hij deed.
Als hij aan de parallelle poort hangt staan de transistors constant open.
De parallelle poort geeft dicht een spanning van 0V en open een spanning van rond de 3.5V
Op zich wel logisch dus dat die transistors dan open gaan, want de UBE >> 0.6V...
Heeft iemand nog heldere ideeen?
Misschien een soort zener aan de GND van de parallelle poort zodat hij denkt dat de spanning hoger is ofzo...
denk nog ff verder.. 
NPN transistors zijn eigenlijk het mooist aan te sturen, maar dan zit je weer met het probleem dat je een common GND nodig hebt en die heb ik dus niet. Of NPN+PNP maar da's weer een beetje groot. En kost weer 14 cent extra 
[Bericht gewijzigd door zeekoe op ]
AmAx
HobbyAfwijking van dit forum: Levende Google-Bot worden, like me!
ik denk dat je HR en MIN naar de Gnd van je poort moet leggen, en de GND van je voeding niet met de GnD van de poort verbinden
zo lijken die transistoren mij toch iets meer nut te hebben
Klein probleempje... de plus-aansluiting van de HR en MIN is al 'hardwarematig' (in de sony) doorverbonden, dus als ik de andere ook doorverbind kan ik ze niet meer los aansturen...
Bedankt voor de reacie iig 
Denk dat ik toch maar voor de 2-transistor oplossing ga, als dat kan (ga ik pas over nadenken als ik daar tijd voor heb
)
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 10 juni 2004 18:28:13 schreef AmAx:
ik denk dat je HR en MIN naar de Gnd van je poort moet leggen, en de GND van je voeding niet met de GnD van de poort verbinden
zo lijken die transistoren mij toch iets meer nut te hebben
dan geleiden die transistoren nietmeer
AmAx
HobbyAfwijking van dit forum: Levende Google-Bot worden, like me!
Op 10 juni 2004 19:16:32 schreef stynus:
[...]
dan geleiden die transistoren nietmeer
Behalve als je dan NPN neemt. Dat zou ideaal zijn, maar ja...
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 10 juni 2004 19:22:40 schreef zeekoe:
Op 10 juni 2004 19:16:32 schreef stynus:
[...]
dan geleiden die transistoren nietmeerBehalve als je dan NPN neemt. Dat zou ideaal zijn, maar ja...
als je de massa loskoppelt kan er geen stroom vloeien dus kan de transistor ook niet in geleiding gaan
[Bericht gewijzigd door Stynus op ]
Op 10 juni 2004 19:23:56 schreef stynus:
[...]Behalve als je dan NPN neemt. Dat zou ideaal zijn, maar ja...
als je de massa loskoppelt kan er geen stroom vloeien dus kan de transistor ook niet in geleiding gaan
ow... dat had ik ff niet gelezen... 
klopt idd...
Op 10 juni 2004 19:24:27 schreef PaWoN:
Kost weer 15 cent..
inderdaad, ben al bijna arm...
Maar ik zal ff ophouden met blaten hier voor ik wat zinnigs heb gedaan 
WorstCase
Stille wateren..... Zijn ook nat.
Op 10 juni 2004 21:33:37 schreef WorstCase:
Misschien zijn 2 optocouplers een idee. Is meteen gescheiden van de PC.
heb ik idd ook aan gedacht... maar dan moet ik die weer kopen enzo...
heej, die kosten ook maar 30 cent zie ik voor een Cny 17-2x. Zou je die direct aan de paralelle poort kunnen hangen?
WorstCase
Stille wateren..... Zijn ook nat.
Nee, ik zou er een transistor(BC547 oid) tussen zetten. Zie ook de schakeling Parallelle poort interface op deze site.
Je hoeft dan alleen het LEDje te vervangen door de LED van de opto.