Beste mensen,
Ik lees op dit forum veel topics omtrent mijn subwoofer
de harman kardon TS 7.
Iedereen lijkt het zelfde probleem te hebben.. de onweers geluiden
in standby stand.
Nu ben ik zelf totaal niet technisch en kan niet op hulp
van Harman Kardon rekenen aangezien de garatie termijn verlopen is.
Wie in de omgeving van Lelystad kan deze reparatie uitvoering
en wat zouden ongeveer de kosten zijn?
Mvg
Mark
dawmast
Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
Onweersgeluiden in Standby stand? Zou de uitgangselco van de eindtrap stuk zijn, of ergens een slecht contact?
@Bert M: advertentie gemaakt 
@dawmast: Volgens andere topics op dit forum waar mensen het zelfde
probleem hebben zou het gaan om een defect aan Ic's en een condensator..
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Garantie heb je nooit bij HK, maar bij de toko waar je de spullen gekocht hebt. Die verhalen het dan (evt) weer bij de fabrikant. Als het nog binnen een bepaalde termijn valt, heb je nog steeds recht op support, zelfs als de fabrieksgarantie verlopen is. En je kunt altijd terug naar de winkel voor reparatie natuurlijk.
@Flipflop: De winkel doet niets meer aangezien de 2 jaar garantie voorbij zijn. Zij verwijzen mij door naar HK voor support.
HK antwoord dat zij het betreuren dat dit probleem ontstaan is,
en dat er bij hun geen problemen met het betreffende type subwoofer bekend is en dus geen coulance regeling instellen.
Wel zijn ze zo vriendelijk mij naar de catalogus met de nieuwe
modellen subwoofers te verwijzen 
Hoe oud is het ding dan wel? 2,5 jaar? 3?
Zo ja, dan heb je recht op garantie. Van een subwoofer mag je verwachten dat ie minstens een jaar of 10 meegaat, misschien nog wel veel langer. Als dat maar 3 blijkt te zijn, dan heeft jou winkelier en HK in commissie een probleem dat ze op moeten lossen.
De sub is nu ongeveer 3 á 3,5 jaar oud
Mediamarkt blijft verwijzen naar de standaard 2 jaar
garantie... zijn die om dan is de enige mogelijkheid op
service direct contact te zoeken met HK.
Quote van HK
"We vinden het zeer vervelend dat u problemen heeft met uw subwoofer. Er zijn echter geen productieproblemen bekend met de HKTS 7 of met de subwoofer van dit speakerpakket.
In deze situatie is er helaas geen coulance mogelijk. Het is voor ons onmogelijk om alle technische moeilijkheden die een apparaat zou kunnen krijgen te voorzien."
Of er nou wel of niet al (productie)problemen bekend doet er totaal niet toe. Deze subwoofer is voortijding gestopt met goed te werken. Dat HK niet alle defecten van te voren kan voorspellen is ook niets nieuws, dat kan namelijk niemand. Je daarop beroepen is jou proberen met een kluitje etc.
Misschien helpt het als je een échte brief stuurt. Deze bijv.: http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven of http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven/
Er zijn er vast nog meer, daarnaast zijn er rechtswinkels, juridische loketten, repair café's etc. 
joopv
Golden Member
Als het probleem continu hoorbaar is dan kom je er een föhn en koudspray snel achter waar het probleem zit. Soms is wat tikken met een plastic voorwerp al voldoende.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Je moet ook niet bij HK zelf zijn, maar bij de winkelier waar je de sub gekocht hebt. Met HK heb je helemaal geen deal. Het probleem is dat nu de bewijslast bij jou als klant ligt. Binnen de garantieperiode ligt die bij de verkoper. Dus nu moet jij aantonen dat de sub stuk is buiten jouw schuld en dat het veel te vroeg is. Dat MM schermt met de 2 jaar is logisch want ze willen helemaal geen kosten meer maken, alleen winst. Maar goed, het blijft touw trekken en dus kan zelf repareren toch handiger blijken.
Zelf repareren is inderdaad de beste optie
ik had al een advertentie geplaatst bij vraag & aanbod
aangezien ik zelf niet technisch ben.
Helaas nog geen reactie gehad..