10 Watt versterker

Hallo,

Ik sta nog steeds stomverbaasd over jullie begrotingen. Leg mij eens uit hoe die 10 watt versterker schakeling minder als 3 euro kost volgens jullie ?

Hugo Welther

Moderator

Is misschien wat aan de krappe kant. Een TDA2003 koop je voor ±2,00. Een paar R's en C's kosten je de kop niet.
Natuurlijk wel exlusief voeding en speaker.

Een €5,- is misscien wat meer realistisch.

Verplaats naar feedback

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
High met Henk

Special Member

Hugo, das ook wel excl. de print. Het printje kost ook geld een eurokaart baantjes print is al snel > 10 euro bij een elektro boer.

en met een IC heb je toch wel 1/5 euro kaart snel nodig, dus die moet je denk ik ook mee gaan rekenen. een IC bouw je niet in the air.

Zeker audio niet (dat moet jij toch weten? De tijd dat buizen in the air werden gebouwd is ook al verdwenen:))

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

bij mij kun je een TDA 2003 kopen voor 1,20. nu nog niet maar komt er wel aan bij de eerst volgende bestelling. de kosten van conrad 2,16(?) zijn wel heel duur vind ik.

ik denk dat het komt omdat die begrotingen een paar jaar geleden zijn gemaakt op de prijzen van conrad, maar die zijn ondertussen wel wat gestegen.

stefan.

[Bericht gewijzigd door Stefan van I op vrijdag 18 juni 2004 22:46:47

Hugo Welther

Moderator

Op 18 juni 2004 22:41:41 schreef High met henk:
Hugo, das ook wel excl. de print. Het printje kost ook geld een eurokaart baantjes print is al snel > 10 euro bij een elektro boer.

Zeker audio niet (dat moet jij toch weten? De tijd dat buizen in the air werden gebouwd is ook al verdwenen:))

Ik koop die experimenteer printjes voor €2,49 bij BACO in IJmuiden. Geen epoxy dat moet ik wel bij zeggen.

Audio in the air wordt nog steeds toegepast, ook door mij. Volgens de High End Voodoo is dat zelfs beter. Het is in ieder geval makkelijker met experimenteren.

Zal wel een printje ontwerpen voor die versterker.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
High met Henk

Special Member

nou een goed ontworpen print kan bij mij nog steeds niet op tegen een spinnenweb van draden hoor (hoezo NIET EMC compatible)

die high end voodoo is hier an vaker besproken :) Misschien best eens leuk om een paginaatje in te richten met wat nou wel en geen onzin is.

enfin, volgens mij heeft zelfs Ir. Menno van der Veen (toch wel de buizen goeroe van NL volgens mij) zijn versterkers allemaal op print gezet. BTW velleman ZEKER

beide zijn iig high end gekwalificeerde amps

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Hugo Welther

Moderator

klopt, maar een andere High End goeroe, Triode Dick, zweert bij in the air. http://www.triodedick.com/

Er is zelfs een Nederlandse site over de High End onzin.
http://www.breem.nl/

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op vrijdag 18 juni 2004 23:04:35

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Nou, ik heb iemand gevonden die een sporenplan kan maken van mij schakeling, en ook iemand die het voor me kan etsen, dus ik zit goed.

Toch bedankt in ieder geval, en inderdaad, je bent ongeveer 10 euro kwijt.

Wat is trouwens wel mis op jullie forum is een loodaccu-lader

GRTN

Pas je op met het ontwerpje ?
Er was hier pas nog iemand die had er een die bleef oscilleren..

Maak GEEN fouten in het printontwerpje. :)

Op 19 juni 2004 12:37:24 schreef aart:
Pas je op met het ontwerpje ?
Er was hier pas nog iemand die had er een die bleef oscilleren..

Maak GEEN fouten in het printontwerpje. :)

Ik ga de print ontwerpen en ik heb hem voor mezelf ook alleens ontworpen. dus dat kotm wel goed. Dat ontwerp waar jij over praat had eregns een fout, dat was geen storing ofzo dus als je gewoon goed oplet wat je verbind komt het goed :)

De begrotingen zijn bij mij ook altijd bijna het dubbele van wat hier staat. Maar misschien wel interressant om te weten: op welke prijzen zijn ze hier gebaseerd? misschien een idee om ze op conrad prijzen te baseren en dan erbij te zetten dat ze daarop gebaseerd zijn. Dan is in ieder geval controleerbaar of het klopt.

En als je dan bij een andere winkel koopt, blijf je zeker binnen het budget :)

PaWoN

mjah allemaal heel raar, deze site zegt dus dat het conrad prijzen zijn, misschien moet de crew even alles checken...