Hoi,

Wij hebben al een paar maand een gokkast Diplomat en die werkte goed.
Maar nu is die op bijvullen gesprongen en hij pakt geen meer geld aan ook niet om gewoon te spelen. Het geld rolt er gewoon door.

We kunnen wel in de test mode spelen, maar zodra we de kast sluiten van achteren springt hij weer op bijvullen.

De kast werkt op euro's.

We hebben al geprobeerd de buisjes te vullen maar dat helpt ook niet.
Het geld blijft er doorheen rollen.
We dachten zelf een verificatiefout(staat zoiets in het boekje)maar wat is dat en hoe lossen we dat op?

klinkt alsof de muntproever de munten niet meer "ziet" het kan gewoon een mechanisch probleem zijn. een keer een tik tegen de muntproever kan al zat zijn. je hebt de stekker er ook al eens uitgetrokken? dat reset de boel en kan ook al zat zijn..

Zou daarmee niet bedoeld worden dat het voorraadje geld wat 'ie moet uitbetalen bijgevuld moet worden?

Dat de machine niet meer werkt als die voorraad te laag is lijkt me wel aannemelijk, anders kunnen je klanten gewoon door blijven spelen terwijl jij als uitbater weet dat 'ie toch nooit zal uitbetalen.

Wat is het merk van de kast?

Gr.

Erik

Dat voorraadje zal in buizen of hoppers zitten, en daar zullen sensoren inzitten die vuil kunnen worden, kunnen blijven hangen of waarvan de bijbehorende electronica problemen kan vertonen.

Dan staat ie op bijvullen en brandt ook het lampje "bijvullen".
Met de sleutelschakelaars(aan de voorkant) "bijvullen" haal je m er weer vanaf.

De kast is van eurocoin.
De stekker en/of de stroom hebben we er al meerdere keren uitgehaald.
De bijvullen sleutel omdraaien helpt ook niet. Het geld rolt er steeds door en telt geen punten erbij.
De buisjes hadden we ook al gevuld, hier reageert hij ook niet op.

Bijvullen door de bijvulsleutel om te draaien en dan muntgeld door de muntinworp gooien. Als het goed is knipperen er ergens lampjes welk muntgeld er op is. Ik dacht, het is lang geleden, dat er switches op de buizen gemonteerd zitten, die switches zijn wel eens verbogen. Of is het een modernere met spoelen rond de geldbuizen?

Gr.

Erik

Als ik de sleutel omdraai knipperen alle 3 de lampjes van het geld.

Op de buizen zit iets gemonteerd wat vast zit met elastieken.
Er zit een inkeping in elke buis en op die inkeping zit dus dat ding gemonteerd met elastieken.

We hebben altijd gewoon kunnen spelen door er geld in te werpen en het geld er later weer uit te halen, we vulden de buisjes nooit en lieten de kast nooit uit betalen maar speelden de punten gewoon op.

Datgene dat met elastieken op die buizen gemonteerd zit, lijkt dat meer op een dinges dan op een hoe-heet-het?

Soms zit er ook weleens een jeweetwel op, maar dat is eigenlijk alleen bij de laatste modellen.

ik denk dat het meer op een switch lijkt omdat het een soort ijzertje is wat in de inkeping van de buis zit.

Als er geld in de pijp zit , is de switch ingedrukt.
Verdraai de switch zo dat het beugeltje van de switch op de pijp rust,dus niet in de gleuf.
Je kunt 'm ook in de "test" zetten ,en alle switches en lamps testen
Even in de manual kijken welke dipswitch het is, als het een MPSII board is ....
Met start loop je door de test heen dacht ik... tis al zo lang geleden..

Het geld rolt er steeds door en telt geen punten erbij.

Rechtstreeks naar de retourlade of naar de geldbak onderin?
Kijk eens op de in /out tellers of die idd tellen..

Het geld rolt in de retourlade en hij telt de punten er niet bij.

Ik heb de switch verdraaid zodat de beugel op de pijp rust, maar hij blijft op bijvullen staan. Als ik de sleutel omdraai pakt hij nog steeds geen geld aan.
De lamp van 4 punten knippert de hele tijd en als ik de sleutel van bijvullen omdraai brand de lamp van 10 en 20 punten konstant en de 4 punten blijft knipperen.

Hoe kan ik zien of het een MPSII board is?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (74%)]

Een aantal vragen dan:

Zit de deur goed dicht? geen speling op de deur schakelaars.
Zit de Hopper goed in z'n connector gedrukt?
Draaien de rollen (begin stand initalisatie )als je de deur sluit.
en komt ie dan in z'n spel? ( 0 punten en kermis verlichting)
Wat voor Board zit er in?
Zit de eprom pack in z'n slot?..

Als ie niet in z'n spel komt is er meer aan de hand.

RE:
MPSII dat staat er op als het goed is , en in de manual.
Verdraai alle switches op de pijp

edit: volgens mij was EC later overgestapt op andere boards en dus niet MPSII..maar dat maakt niet uit... ze doen allemaal bijna hetzelfde. geld binnenharken...

[Bericht gewijzigd door Arabel op (15%)]

De deur zit goed dicht. Geen speling op de deur schakelaars.
Als ik de deur dicht druk gaat de kast aan en gaan de rollen draaien.
Hij springt daarna meteen op bijvullen.

Wat is een hopper?
Wat is een Eprom pack?

Ik heb alle switches gedraaid.

Type is Diplomat MK-3. Staat het toevallig ook op het board?

Na het verdraaien van de switches sprong de kast even weer op normaal met de verlichting en de teller op 0, maar toen ik er weer geld in gooide ging het geld er weer doorheen en de kastg sprong weer op bijvullen.

Na het verdraaien van de switches sprong de kast even weer op normaal

Ik denk dat de hopper dus geen goed contact maakt...
Deurtje openmaken en aandrukken..

De hopper is dat "ding" met buizen waar het geld inzit...

en in een eprom pack zitten de eproms waar het spel inzit,maar geheel niet van belang nu..

[Bericht gewijzigd door Arabel op (17%)]

Op 3 november 2013 22:44:54 schreef didaheda:
De lamp van 4 punten knippert de hele tijd en als ik de sleutel van bijvullen omdraai

99% zeker zit het defect in de corresponderende switch op de geldbuis. Meten = weten. Kijk ook even de metalen lip op de switch niet verbogen is. Verder kan ik je niet helpen.

Gr.

Erik

Op dit moment heb ik de switches gedraaid zodat ze niet in de inkepingen vallen.

Als ik de sleutel draai van bijvullen pakt hij het geld wel en telt hij de punten wel op, maar zo gauw ik de sleutel er weer uithaal(1600 punten in gegooid) springt hij weer op 0 en weer op bijvullen. en ik kan nog steeds niet spelen.

Heb je al eens gehoord van een multimeter?

Gr.

Erik

wat moet ik doormeten en wat moet de waarde zijn?

Doe eens een gok wat je moet doormeten....

Gr.

Erik