Mij lijkt het handig om een zoekfunctie te maken op de site bij "schakelingen". Als ik een onderdeel heb, en ik zoek mogelijke schakelingen hiervan (de beroemde NE555 staat er b.v. wel op in een eigen topic). Zijn hier mogelijkheden voor?
B.v.d.
Jypi

Je kunt toch gewoon zoeken op een type nr? Dan geeft hij alle posts waar het woord in voor komt.

@hieronder,
Aha, vandaar.

Wat zou kunnen is dat als je gewoon zoekt dat hij de schakelingen weergeeft als zoekresultaat, misschien in een andere kleur?

Voor mij is het niet echt nodig, Google laat ook van alles zien en ook van dit forum.

[Bericht gewijzigd door hardbass op (56%)]

Ik neem aan dat hij een zoekfunctie bedoelt voor de schakelingen uit de schakelingen sectie, niet in de forum topics.

Echter, er zijn naar mijn mening niet genoeg schakelingen om zo een zoekfunctie nuttig te maken. Als je toch graag snel wilt zoeken kan je ook de zoekfunctie van de browser (Ctrl F) gebruiken op de site waar alle schakelingen op staan: http://www.circuitsonline.net/schakelingen/

Zou mooi zijn als er wat van de afgewerkte projecten die hier gedaan zijn, door hun starter hier te plaatsen onder schakelingen, zodat de zoek functie wel nodig wordt. ?

En een prettige bijkomstigheid is, en we hebben dan ook wat meer schakelingen.

ja, zou handig zijn, ik heb een 100ohm weerstand over en wil alle schakelingen zien waar die in gebruikt wordt ...

vind het er ook wat over, staan hier al geen 1000den schakelingen om ff snel te kijken wat je nog kan gebruiken.
zou erg zijn als je 1 bepaald onderdeel hebt en je zoekt en krijgt dan een schakeling zoals de 'parallel poort interface'. leuk voor iemand die de schakeling specifiek zoekt maar absoluut nutteloos om te bouwen omdat je toevallig die component hebt liggen

Ik begrijp jypi wel een beetje.
Je hebt een mooi/leuk ic'tje op de kop getikt of ergens uit gehaald.
Wat is het, wat doet het, wat kan ik ermee? Dat zijn voor mij, als amateur met niet enorm veel ervaring en bagage, ook wel vragen die opkomen.
De vraag is alleen, zoals klein is fijn al aanstipt, staan er wel genoeg schakelingen op de site?
Een beetje googelen (met de afbeeldingen functie, schema's!) levert enorm veel informatie en mogelijkheden.

Als je een leuk chippie hebt, dan scoor je ergens de datasheet. Daar staat ook al het nodige in. En vaak van betere kwaliteit dan wat je zo 'op het net' vindt.

Ik zie het nut van een dergelijke functie niet zo. In geval van aan 555: tik het nummer in bij startpage en je hebt meer hits dan jij vandaag kunt verwerken.

Verder heb ik vaak een 'probleem' waar ik een chippie voor zoek - niet omgekeerd.

Verder werkt het volgens mij ook andersom, Eerst bedenk je wat je wil maken en daar pas je je componenten op aan.

Het kan twee kanten op.