Ik heb een nieuwe 500Watt versterker met twee uitgangen en 2 boxen van 180Watt per stuk en ern paar van 40Watt per stuk kan ik deze alle vier aansluiten op mijn versterker en hoe dan?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
De glazen bol is in de reparatie. (de spellingschecker ook zo te zien...
)
Wat meer info over impedantie zou welkom zijn.
De impedantie van de 180Watt boxen zijn 6ohm de stuk van die van 40Watt weet ik ze niet op de versterker staat maximaal 4ohm per uitgang
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Op 2 december 2013 11:41:07 schreef Daan70:
op de versterker staat maximaal 4ohm per uitgang
Dat zal wel minimaal moeten zijn.
Het is een beetje scheve verhouding.
Een 500 Watt versterker en boxen van 40 Watt de kans dat je die opblaast is vrij groot.
Wat voor een versterker is het eigenlijk (merk type)?
De impedantie van de 180Watt boxen zijn 6ohm de stuk van die van 40Watt weet ik ze niet op de versterker staat minimaal 4ohm per uitgang
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Dan zal het opblazen wel loslopen hij is 2X250Watt piekvermogen in 4 Ohm.
Dus met een beetje geluk haal je de 50 Watt wel. 
De impedantie van de 40 Watt boxjes is wel belangrijk.
Even openmaken en kijken wat er op de speaker staat.
Als die 8 Ohm is dan kan je de zaak gewoon parallel zetten.
@hieronder
Dat schreef ik ook al. 
FastFolkert
Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Op 2 december 2013 11:44:34 schreef pa3gws:
[...]
Een 500 Watt versterker en boxen van 40 Watt de kans dat je die opblaast is vrij groot.
Die SkyPech neemt volgens het typeplaatje 150 W (VA?) op uit het net, met een rendement van zeg 70% komt er dus niet veel meer uit dan 100 W rms totaal; dus 2x 50, als -ie dat al haalt....
FastFolkert
Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Op 2 december 2013 12:04:01 schreef Daan70:
Ik kan m nie openmakem maar kan ik da opmeten met een multimeter??
Hoeft ook niet.
als je per kanaal 2 speakers parallel aansluit, waarvan eentje 6 Ohm is en de ander bijvoorbeeld 8 Ohm, dan kom je in totaal op 3,4 Ohm uit.
Dat is te laag voor je versterker want die wil minimaal 4 Ohm zien.
Hij zal niet onmiddelijk stuk gaan, maar sneller in de beveiliging schieten.