Bij het zoeken naar een Eagle symbol van de BSP372 zag ik tot mijn genoegen dat Infineon sinds kort bibliotheken met symbolen en footprints bij de componenten aanbiedt.
http://www.infineon.com/cms/en/product/mosfets/power-mosfets/n-channel…
Als ik echter een willekeurig symbool open dan is deze blanco terwijl de bijbehorende footprint wel aanwezig is.
Ligt dit aan mijn versie (Eagle 6.4), of is er soms bij Infineon iets mis gegaan ?
Wanneer ik de Cadence bibliotheek download dan zijn daar zowel het symbool als de footprint te zien.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Ik heb het zipje gedownload en uitgepakt. daarna ben ik een willekeurige directory ingedoken, en heb het LBR bestand in een text-editor bekeken:

<symbols>
</symbols>

... en daar staan geen Symbols in....
dus ik zou:

For further assistance, please contact Ask Infineon

en vragen waarom ze geen symbol hebben toegevoegd.....

Bedankt rew, weet ik in elk geval dat het probleem niet bij mij ligt.
Ga Infineon nu vragen of er een update te verwachten is.

mwah! Ik zou gewoon effe het symbol zelf tekenen.

Ze beloven wel een beetje "symbols" te leveren in de lib, maar eigenlijk is het bedoeld voor de footprints....

En het is natuurlijk verdomd onhandig dat ze tig libraries hebben. Het hebben van een library is dat je een zwik bij mekaar horende onderdelen bij mekaar hebt. Ik zou effe zelf een library aanmaken, een paar footprints importeren uit de infineon lib, en dan zelf de symbols er bij tekenen. En dan naar Infineon mailen: kijk zo is het wel handig....

Het symbol heb ik inderdaad inmiddels al zelf getekend.
De manier waarop de library is ingedeeld is inderdaad nogal onoverzichtelijk.
Maar als ook de symbols er bij zouden staan toch nog steeds handiger dan zelf tekenen.
Waar ik ook tegenaan liep is dat ik een leeg device uit de library enige malen vergeefs had geladen in mijn tekening en deze uiteraard niet zichtbaar waren (tja, het was nog vroeg en nog niet helemaal wakker).
De volgende keer dat ik de tekening wilde laden kwam er telkens een foutmelding van een aantal ontbrekende symbolen.