Is niet rechtstreeks elektronica gerelateerd, maar ik wil het echt weten!
Ik ken niet veel van beide programma's, maar als je vanuit een autocad .dwg bestand wil starten en daar je elektrisch schema op tekent, is fix-o-cad dan beter, omdat het je eendraadschema automatisch tekent of kan eplan dat ook? Ik weet ook niet zeker dat wat ik hier schrijf correct is.
Ik wil juist het goede programma om eendraadsschema's te tekenen vanuit een drawing in autocad, verkregen via een architect. Dus liefst dat je je schema's rechtstreeks op dat plan kan tekenen en dat het eendraadschema dan automatisch wordt opgesteld
Ik zou dit echt graag weten, want ik zou graag het goede programma kopen.
Grtz!!!
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Eplan kan uitstekend de .dwg bestanden lezen.
Alleen de arceringen gaan niet (altijd) goed.
Beter gaat het met .dxf bestanden, die ook door Autocad gegenereerd kunnen worden.
Eplan is een programma vooral voor het maken van besturingskasten en aanverwante zaken, en wel om de zaken tot in detail uit te werken. Iets waar architecten meestal geen kaas van hebben gegeten.
Eplan kan standaard NIET overweg met eendraadschema's, maar via een aanvullende licentie wel.
Gebruik je een eendraads schema zelden, dan kun je net doen alsof, en met de standaard Eplan tekenen. Waar je de mist in gaat, daar maak je het symbool zelf, gaat prima, alleen kun je niet alle functies die EPLAN bezit ten volle benutten. Maar voor een enkel schema zal dit geen enkel bezwaar zijn.
Wat wil je eigenlijk, wat is de bedoeling. Uit je vraagstelling denk ik niet dat EPLAN een juist tekenprogramma voor je is, althans biet voor deze opgave.