Beste co,
Ik heb hier thuis een 312-2 DP station van siemens met enkele ingang kaarten en uitgang kraarten ook heb ik een touchscreen: TP177B PN/DP-6
Gister mijn scherm kunnen programmeren en er een aantal menu's er in gemaakt met knopjes etc, Ik heb alle knoppen toegevoegd aan de TAG lijst en een merker aan toegewezen. het scherm liep heel vloeiend.
Nadat ik in mijn PLC een programma schreef om met die merkers een uitgang hoog te maken blijft het scherm heel vaak hangen. Na dat ik het programma er weer uit heb gehaald blijft het scherm nog steeds hangen, spanning er af en op zetten maakt geen verschil uit
Gek vind ik dat hij eerst wel alles vloeiend kon en nu dus niet meer
Wat kan het zijn en wat moet ik doen?
mvg
Sjoerd
Edit: Hmm na het unpluggen van de profibus kabel is mijn scherm weer snel en zonder problemen ik heb het scherm steeds via Ethernet geprogrammeerd omdat het mijn niet lukte via profibus ( weet niet of het kan )
[Bericht gewijzigd door Sjoerd K op (13%)]
Sparkz
Tradities en regels zijn er om te breken. Orde niet.
Programmeren via Profibus kan enkel op een actieve bus: Er moet een master (bij voorkeur de PLC) aanwezig zijn. Het lukt niet met enkel een PB-verbinding tussen PG en TP. Zorg ook dat elke deelnemer een uniek PB-adres heeft.
Zijn alle deelnemers op dezelfde bussnelheid ingesteld?
Zou het kunnen dat de Profibus niet correct afgesloten is? Zijn de afsluitweerstanden in de PB-stekkers gebruikt, tenminste als PLC en TP de twee uiterste deelnemers op de bus zijn? Zet anders even op papier hoe alle verbindingen op de PB-bus er uitzien.
Met het inladen heb ik zelf ook al problemen ondervonden.
Firmware versies verschillen kunnen problemen opleveren.
Bij het inladen met mpi of profibus moet het zeker goed staan.
Het inladen doe ik ook zonder een actief profibus netwerk, het programmeerapparaat als master zetten kan ook.
Als het adres van de display en het TP project verschillend zijn geeft dit problemen. Bij het opstarten van de TP naar het control panel gaan en adressen gelijk zetten kan helpen.
Bij pc pg interface van simatic manager eens naar diagnostic kijken, ivm adressen en bussnelheid.
Hallo,
De eindweerstanden op de kabels zitten goed, de snelheid van profibus heb ik echter nog niet bij stil gestaan. Dit zou ik even moeten na kijken, ik heb mijn PLC profiadres 2 gegeven en mijn TP profiadres 3 ( dit adres heb ik ook ingesteld op het touchscreen bij het opstarten )
Nu programmeer ik mijn touchscreen dus via ethernet dat gaat veel gemakkelijker vind ik
Ik ga morgen weer verder dan zal ik eens kijken of ik iets kan vinden met de snelheid etc, Ik laat dan nog iets van mij weten!
mvg
Sjoerd