Ik heb een probleem met een onbekende subwoofer, er staat geen merk of type op. Helaas heb ik niet meer foto's bij de hand en het apparaat is weer dicht geschroefd. Het chassis heeft ongeveer de maat van een ts-7 van harman kardon die ik hier heb liggen.
Het probleem is dat er breed geluidssignaal uit komt met weinig laag en weinig hoog, lijkt me niet te bedoeling van een subwoofer.
Na openen viel me een modificatie op op de toonregeling print? deze print heeft een line-in aansluiting, 3 potmeters voor volume, phase en low pass filter.
Volume reageert wel maar phase en low pass doen niks.
Zoals op de foto te zien is gaat er 1 kabeltje naar de line in aansluiting op het chassis, en de bredere kabel bevat voeding en en de uitgang naar de eindversterker die er verder normaal uit ziet.
Ook is er een relais geplaatst tussen het gele kabeltje waar at? bij de aansluiting staat.
Deze foto's zijn gemaakt toen ik de modificatie ongedaan wou maken maar na beter kijken zag ik dat er 2 weerstanden R212 en R213 en een condensator C202 missen. De 1e C is op de foto leesbaar 102 de 3e is als ik het me goed herinner 333 dus ik denk dat die middelste iets daar tussenin zal zijn? maar de weerstanden heb ik geen idee van.
R224 is aan 1 kant los gemaakt en aan r212 en r213 aangesloten.
Iemand een idee wat de 2 weerstanden zouden kunnen zijn?
full size foto's:
http://www.jauw.nl/sub1.jpg
Op 19 februari 2014 13:10:37 schreef Diamon:
... [of ik ben gek].
Ja, dat klopt, maar daar gaat het nu niet over. 
@Jeffrey84: ik denk dat je het beste kunt beginnen met het circuit te reverse-engineeren, dus aan de hand van de sporen een schema tekenen. Dan kun je veel beter zien hoe het circuit is opgebouwd en wat welk deel doet.
Dat Omron-relais dat daar in een kabelboom hangt lijkt me ook niet origineel en zou best eens onderdeel van een bewust aangebrachte bypass van een gedeelte van de toonregeling/filtering kunnen zijn.
Sorry, had niet alles gelezen...